PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Krótka a treściwa historia "nowożytnej" Dacii

Autor: Dacia, wnp.pl (AG)
30-09-2010 18:49

Dacia w ciągu zaledwie 6 lat, stała się znaczącą marką na rynku samochodowym. W ciągu ośmiu pierwszych miesięcy 2010 r., rumuński producent sprzedał 221 092 samochodów osobowych na całym świecie, co daje wzrost o 12,1% w stosunku do roku 2009 i przekłada się na 0,6% udziału w światowym rynku.

We Francji, Dacia zajmuje VI miejsce z udziałem w rynku na poziomie 5,1% przy wzroście sprzedaży o 118,4%. Jest również pierwszą marką w Rumunii, a jej udział w rynku wzrósł o 2,5 punktu do 33,6%.

Na rynku samochodów dostawczych Dacia sprzedała na całym świecie 15 839 pojazdów, co oznacza wzrost o 43,9%. Po trójbryłowym Loganie, hatchbacku Sandero, kombi Logan MVC, samochodach dostawczych Logan Van i Logan Pick-up, Dacia kontynuuje proces poszerzania swojej gamy wprowadzając terenowego Dustera. Wprowadzony w kwietniu br. model, odniósł sukces we wszystkich krajach, w których jest sprzedawany. Do końca sierpnia br. na świecie sprzedano ponad 64 000 szt. tego modelu. Od grudnia 2010 r. w zależności od rynku będzie dostępna Dacia Duster w wersji 4x4 z silnikiem wysokoprężnym dCi 90 FAP emitującym 139 CO2/km i spalającym (dane fabryczne) 5,3 l/100 km.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 568 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

784 838 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP