Dacia w ciągu zaledwie 6 lat, stała się znaczącą marką na rynku samochodowym. W ciągu ośmiu pierwszych miesięcy 2010 r., rumuński producent sprzedał 221 092 samochodów osobowych na całym świecie, co daje wzrost o 12,1% w stosunku do roku 2009 i przekłada się na 0,6% udziału w światowym rynku.
Na rynku samochodów dostawczych Dacia sprzedała na całym świecie 15 839 pojazdów, co oznacza wzrost o 43,9%. Po trójbryłowym Loganie, hatchbacku Sandero, kombi Logan MVC, samochodach dostawczych Logan Van i Logan Pick-up, Dacia kontynuuje proces poszerzania swojej gamy wprowadzając terenowego Dustera. Wprowadzony w kwietniu br. model, odniósł sukces we wszystkich krajach, w których jest sprzedawany. Do końca sierpnia br. na świecie sprzedano ponad 64 000 szt. tego modelu. Od grudnia 2010 r. w zależności od rynku będzie dostępna Dacia Duster w wersji 4x4 z silnikiem wysokoprężnym dCi 90 FAP emitującym 139 CO2/km i spalającym (dane fabryczne) 5,3 l/100 km.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Krótka a treściwa historia "nowożytnej" Dacii