PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Krótka historia pomysłów na fotele u Opla

Autor: wnp.pl (AG)
24-03-2016 22:10
Krótka historia pomysłów na fotele u Opla
fot. Opel

Bernd, Werner, Oliver i Marius - tak nazywają się roboty wykorzystywane przez Opla w procesie testowania foteli. Roboty "ocierają" się o boki siedziska testowanego fotela, a następnie symulują wsiadanie do samochodu i wysiadanie z niego, szorując po tapicerce.

Bernd, Werner, Oliver i Marius to roboty badające wytrzymałość materiałów w laboratorium testowym Międzynarodowego Centrum Rozwoju Technicznego Oplaw Rüsselsheim. Roboty składają się głównie ze specjalnej poduszki wypełnionej pianką i osłoniętej materiałem podobnym do dżinsu. Element ten symuluje ludzkie pośladki i uda.

Zespół robotów symuluje wsiadanie do samochodu i wysiadanie z niego 50 tysięcy razy na tydzień - odpowiada to pełnemu wieloletniemu cyklowi eksploatacji pojazdu. Morderczym testom poddawane są fotele standardowe, fotele o podwyższonym standardzie oraz fotele ergonomiczne, w przypadku których producent ubiega się o atest Akcji na rzecz Zdrowych Pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V. — AGR).

Na podstawie wyników testów inżynierowie mogą ustalić, czy fotele zniosą trudy przyszłej eksploatacji. Możńa np. spojrzeć na wygląd tapicerki. - Kolory w naturalny sposób mogą wyblaknąć, a powierzchnia może się zmechacić. Najważniejsze jest jednak to, aby piankowe wypełnienie nie uległo uszkodzeniu, a struktura tkaniny pozostała stabilna, wyjaśnia Andrew Leuchtmann, dyrektor z działu wnętrz pojazdów GME. W przeciwnym razie konstrukcję foteli ergonomicznych i foteli premium trzeba poprawić. Powinny one przetrwać co najmniej tak długo, jak długo trwa eksploatacja pojazdu - Mokki, Cascady, Merivy, Zafiry Tourer, Astry czy Insigni.

Tradycje producenta z Rüsselsheim w dziedzinie konstruowania foteli sięgają 117 lat. Historia siedzeń ergonomicznych rozpoczęła się natomiast w 2003 roku, od pierwszego atestu AGR nadanego fotelom w Oplu Signum, a od roku 2008 jest kontynuowana w Insigni. Od 2003 r. Opel realizuje misję zapewnienia powszechnej dostępności dobrych foteli w samochodach i y do czołówki wielkoseryjnych producentów foteli ergonomicznych ze znakiem jakości AGR.

Konstrukcja nośna fotela jest jego najważniejszym elementem. Zapewnia bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów oraz utrzymuje ich we właściwej pozycji w razie kolizji. Z drugiej strony to właśnie na nią przypada zazwyczaj znaczna część masy fotela. Opel zapewnia, że nie nie dotyczy to Astry Sport Tourer a to dzięki zastosowaniu ultrawytrzymałej stali. Masę foteli miało udać się zmniejszyć o 10 kg . Na podstawie komputerowych symulacji inżynierowie jeszcze przed zbudowaniem pierwszego prototypu są w stanie dokładnie ustalić, o ile mogą "odchudzić" konstrukcję. Ciemniejsze kolory wskazują na miejsca największego obciążenia, w których może dojść do pęknięcia materiału.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 646 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 296 319 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 639 ofert w bazie

2 780 410 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP