Kto zostanie liderem rynku motoryzacyjnego w Polsce w 2010?

Kto zostanie liderem rynku motoryzacyjnego w Polsce w 2010?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wkrótce zostaną opublikowane dane dotyczące sprzedaży samochodów osobowych w Polsce w 2010 r. Ludzie związani z marką Skoda zastanawiają się, czy po raz czwarty zostanie ona liderem?

Na oficjalne dane dotyczące całego rynku trzeba jeszcze poczekać. Tak czy inaczej Skoda w 2010 r. sprzedała 37 845 szt. aut osobowych. Największą popularnością cieszyła się Octavia (sprzedano 14 661 szt.) oraz Fabia II.

Jeśli chodzi o podział na wersje nadwozia, to duże zainteresowanie odnotowała wersja hatchback (największy udział miała Nowa Fabia), a następnie kombi (najlepiej sprzedającym się modelem w tej wersji nadwozia była Octavia).

Napęd na cztery koła zamówiono do 1 534 aut marki Skoda: 214 Octavii, 440 Superbów i 880 Yeti. W przypadku tego ostatniego modelu, liczba ta oznacza, że prawie co drugi Yeti, który wyjechał z salonu, był wyposażony w napęd 4x4.

Wśród silników największą popularność odnotowała jednostka 1,9 TDI/105 KM. Zdecydowało się na nią 18,94% nabywców. Popularny był również silnik 1,6/102 KM (10,2%) oraz 1,4 TSI/122 KM (9,12%). Jak widać, dużą popularnością cieszą się nowoczesne turbodoładowane silniki TDI i TSI. Ponad połowa (50,43%) to udział silników Diesla w sprzedaży. Średnia moc jednostek napędowych, na jakie decydowali się klienci marki w 2010 r. wynosiła 105 KM.

Skrzynia DSG najczęściej była zamawiana do modelu Superb II (870 szt.). Zdecydowało się na nią również 617 nabywców Octavii, 131 nabywców Nowej Fabii oraz 92 nowych właścicieli Yeti i 26 kupujących Roomstera. Łącznie, skrzynia DSG znalazła się w 1736 nowo zakupionych autach Skody.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kto zostanie liderem rynku motoryzacyjnego w Polsce w 2010?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!