Wkrótce zostaną opublikowane dane dotyczące sprzedaży samochodów osobowych w Polsce w 2010 r. Ludzie związani z marką Skoda zastanawiają się, czy po raz czwarty zostanie ona liderem?
Jeśli chodzi o podział na wersje nadwozia, to duże zainteresowanie odnotowała wersja hatchback (największy udział miała Nowa Fabia), a następnie kombi (najlepiej sprzedającym się modelem w tej wersji nadwozia była Octavia).
Napęd na cztery koła zamówiono do 1 534 aut marki Skoda: 214 Octavii, 440 Superbów i 880 Yeti. W przypadku tego ostatniego modelu, liczba ta oznacza, że prawie co drugi Yeti, który wyjechał z salonu, był wyposażony w napęd 4x4.
Wśród silników największą popularność odnotowała jednostka 1,9 TDI/105 KM. Zdecydowało się na nią 18,94% nabywców. Popularny był również silnik 1,6/102 KM (10,2%) oraz 1,4 TSI/122 KM (9,12%). Jak widać, dużą popularnością cieszą się nowoczesne turbodoładowane silniki TDI i TSI. Ponad połowa (50,43%) to udział silników Diesla w sprzedaży. Średnia moc jednostek napędowych, na jakie decydowali się klienci marki w 2010 r. wynosiła 105 KM.
Skrzynia DSG najczęściej była zamawiana do modelu Superb II (870 szt.). Zdecydowało się na nią również 617 nabywców Octavii, 131 nabywców Nowej Fabii oraz 92 nowych właścicieli Yeti i 26 kupujących Roomstera. Łącznie, skrzynia DSG znalazła się w 1736 nowo zakupionych autach Skody.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kto zostanie liderem rynku motoryzacyjnego w Polsce w 2010?