PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ładowarki w miejscach zamieszkania są bardziej potrzebne niż w przestrzeni publicznej

Autor: wnp.pl (PIM)
12-10-2017 08:00 |  aktualizacja: 12-10-2017 08:06
Ładowarki w miejscach zamieszkania są bardziej potrzebne niż w przestrzeni publicznej

Ładowarki w miejscach zamieszkania są bardziej potrzebne niż w przestrzeni publicznej.

Fot. Materiały prasowe

Koncentrujemy się na ładowarkach w miejscach publicznych, podczas gdy samochody elektryczne są najczęściej ładowane w miejscu zamieszkania. Na razie budynki wielorodzinne w żaden sposób nie są przygotowane do obsługi takich aut – uważa Rafał Czyżewski, prezes Greenway Infrastructure Poland i dodaje, że chodzi nie tylko o infrastrukturę, ale także o kwestie związane z rozliczaniem zużycia energii w przestrzeni ogólnej tych budynków.

Ustawa koncentruje się na ładowarkach w miejscach publicznych, wykorzystywanych w dzień, a praktyka państw zachodnich pokazuje, że auta elektryczne w 85 proc. są ładowane w miejscu zamieszkania. W przypadku zabudowy jednorodzinnej nie ma żadnego problemu, ale w blokach czy apartamentowcach nie są rozwiązane np. problemy z rozliczeniami, kiedy ktoś się podłącza do ogólnodostępnego gniazdka w garażu – mówi Rafał Czyżewski.
Według Czyżewskiego w Holandii, jeżeli ktoś kupuje auto elektryczne, to operator sieci dystrybucyjnej jest zobowiązany wystawić punkt ładowania w odległości do 100 m od jego miejsca zamieszkania.

Rafał Czyżewski uważa, że trzeba się zająć rozwijaniem sieci ładowania, bo wkrótce na naszych drogach może pojawić się wiele elektrycznych aut. - Wiele dużych firm motoryzacyjnych zakłada, że w latach 2022 – 2025 pojazdy z napędem elektrycznym będą stanowiły 25 proc. całkowitej sprzedaży aut. Ma naszych drogach może też pojawić się wiele używanych samochodów elektrycznych, które są już dostępne w przystępnych cenach – wyjaśnia Rafał Czyżewski.

Jeżeli podróżowanie elektrycznym autem ma być faktyczną alternatywą dla samochodów spalinowych, to trzeba rozwijać sieć ładowania. Na razie mocno wspiera to Unia Europejska, która zwraca 85 proc, nakładów. Te są niemałe - koszt jednego miejsca do szybkiego ładowania to 150–200 tys. złotych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 058 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

792 012 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP