Mazda Corp. wprowadziła nowatorski system lakierowania nadwozia Aqua-tech - najbardziej przyjazny środowisku - wodny - który ma gwarantować przy tym wyższą jakość i połysk lakieru.
Wg inżynierów Mazdy, takie rezultaty są wynikiem zastosowania ulepszonego systemu klimatyzacji w lakierniach oraz wydajnej technologii usuwania wody z lakieru. Jednocześnie Mazda udoskonaliła proces lakierowania poprzez opracowanie wierzchnich lakierów o wyższym połysku, większej trwałości i odporności na porysowania oraz działanie promieni słonecznych. Dzięki lepszemu wykorzystaniu klimatyzacji oraz kontroli temperatury powietrza i wilgotności lakiernie Mazdy mają zużywać o 34% mniej energii w porównaniu do tradycyjnych lakierni wodnych. System Aqua-tech obejmuje też selektywnie działające ogrzewanie na podczerwień, które można szybko włączać i wyłączać.
System ma optymalnie dostosowywać ogrzewanie do każdego typu nadwozia i koloru lakieru, a także wydajniej usuwa wodę, ograniczając przy tym zużycie energii potrzebnej do schładzania. Pozwala on też na ograniczenie emisji CO2 o 17% w porównaniu z powszechnie stosowaną technologią flash-off.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Lakierowanie u Mazdy po nowemu