W ofercie silnikowej Freelandera 2 na rok 2012 pojawił się nowy 2.0-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, w którym emisja CO2 została zmniejszona o 14% w stosunku do poprzedniej sześciocylindrowej jednostki napędowej typu Si6.
Silnik Si4 po raz pierwszy znalazł zastosowanie w modelu Range Rover Evoque. Jednostka zasilana jest przez wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego połączony z rozrządem ze zmiennym układem faz pracy dla zaworów dolotowych i wylotowych. Turbosprężarka oraz , formowany maszynowo stalowy kolektor wydechowy wpływają na płynne dostarczanie mocy bez efektu opóźnienia, tzw. "turbodziury". Konstrukcja układu turbo ma wpływać na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla zarówno poprzez lepsze wykorzystanie paliwa, jak i przyspieszenie fazy pracy katalizatora spalin. Poza odpowiednią mocą i momentem obrotowym silnik oferuje specjalne wrażenia akustyczne dzięki zestrojeniu układu wydechowego Mahle, generującego klasyczny gang podczas przyspieszania.
Wykonana w całości z aluminium jednostka napędowa jest o 40 kg lżejsza od poprzedniej wersji sześciocylindrowej Si6 i generuje 224g/km CO2, co jest osiągiem spełniającym wymogi normy Euro5.