PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Lexus przygotowuje koncept flagowego crossovera LF-1

Autor: PAP/rs
06-12-2017 11:16
Lexus przygotowuje koncept flagowego crossovera LF-1

Zdaniem specjalistów, nowy model LF-1 będzie adaptacją modelu LF-LC do typu crossovera.

Fot. mat. pras. Lexus

Lexus pracuje nad konceptem nowego, flagowego crossovera LF-1 Limitless, który jak obiecuje firma, ma "zredefiniować granice luksusu i wydajności". LF-1 zostanie zaprezentowany na styczniowych targach motoryzacyjnych w Detroit w USA.

  • Projekt LF-1 został stworzony przez należące do koncernu Toyota studio projektowe Calty z Kalifornii - autorów koncept LF-LC z 2012 roku, który później przerodził się w coupe LC.
  • Zdjęcia, które towarzyszą zapowiedzi nowego samochodu, przedstawiają mocno stylizowany, opływowy tył z dużą krzywizną, co sugeruje adaptację modelu LF-LC do typu crossovera. To przełom w propozycjach wizualnych Lexusa - podkreślają media.
Według analityków, jeśli produkcja proponowanego konceptu dojdzie do skutku, samochód ten może radzić sobie znacznie lepiej niż crossovery i SUV-y klasy premium, które obecnie wypuszczają na rynek rywale marki Lexus. Jego potencjalni konkurenci to m. in. BMX X7, Range Rover Autobiography, a także Jeep Grand Wagoneer.

Menedżer generalny Lexusa na Amerykę Północną, Jeff Bracken, w niedawnych wypowiedziach dla mediów stwierdził, że marka w następnych miesiącach będzie informowała o wielu planowanych na przyszły rok nowościach, w tym - o konceptach nowych samochodów, specjalnych edycjach oraz partiach jubileuszowych znanych już modeli. Pojawić mają się również propozycje samochodów "następnej generacji".

Bracken był zwolennikiem powstania projektu dużego crossovera, który mógłby powstać na podstawie architektury GA-L, która ma być stosowana również w kolejnych propozycjach Lexusa.

Obecnie największym samochodem tego typu, jaki marka ma w swojej ofercie, jest model RX w rozmiarze L, który zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Los Angeles.

Lexus obecnie oferuje również SUV-y budowane na starzejącej się platformie stosowanej również w konstrukcji pick-upów.

Strategia marki obecnie zorientowana jest na zwiększenie pracy przy budowie samochodów, w których kluczowym parametrem jest wydajność. Crossovery i SUV-y obecnie stanowią 56 proc. sprzedaży samochodów tej marki w Stanach Zjednoczonych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP