Mercedes-Benz chce być pierwszą marką, wprowadzającą na rynek pojazdy hybrydowe z akumulatorami litowo-jonowymi. Mówi się, że nastąpi to wraz w wprowadzeniem hybrydowej wersji sedana S-klasy w 2009 roku. Firma nie podaje, kiedy pojazd mógłby pojawić się na rynku amerykańskim.
Na salonie we Frankfurcie władze Mercedesa podały, że w 2009 roku, model S 400 będzie miał napęd hybrydowy z silnikiem elektrycznym, pracującym zarazem jako rozrusznik i prądnica. Mówiono również, że baterie będą dostarczane przez Johnson Controls-Saft, spółkę joint venture powstałą w ub.roku z połączenia amerykańskiego dostawcy i francuskiego producenta akumulatorów.
Johnson Controls-Saft przewiduje uruchomienie w tym roku nowej fabryki akumulatorów litowo-jonowych dla swoich europejskich klientów we francuskim Nersac. Wg nowej technologii, baterie mają podobno wystarczać na całe życie samochodu, w którym będą montowane. Mercedes podaje, że hybrydowy S 400 będzie przyspieszał do 100 km/h w ok. 7,3 sekundy . Firma zapewnia jednocześnie że model będzie najwydajniejszym napędowo, luksusowym sedanem na świecie.
Baterie litowo-jonowe mają zastąpić, obecnie stosowane w hybrydach, akumulatory niklowe Ni-MH. Jednak konstrukcje litowo-jonowe mają na razie wady które trzeba wyeliminować - przegrzewają się i mogą zapalić.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Li-Ion: wyścig do nowego źródła prądu