Technologicznie nasze auta są już przygotowane do autonomicznej jazdy. Ja sam mogę z całym przekonaniem powiedzieć, że bardziej ufam swojemu samochodowi, niż własnym umiejętnościom. Natomiast przeszkodą i wąskim gardłem są przepisy prawa drogowego - mówi Marc Boderke, prezes Mercedes-Benz Polska i dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Cars dla regionu Europa Centralna.
- Krok po kroku zbliżamy się w stronę w pełni autonomicznych pojazdów. W 2012 roku wprowadziliśmy pojazd badawczy Klasę S 500 Plug-In Hybrid, pierwszy samochód, który był w stanie przejechać w autonomicznym trybie zróżnicowaną trasę ponad 100 km - zarówno na na autostradzie jak i w ruchu miejskim. Zgodnie z przepisami, takie auta mogły wtedy jednak jechać autonomicznie tylko przez maksimum 10 - 15 sekund, po czym kierowca musiał położyć ręce na kierownicy. Nie było to jednak ograniczenie technologiczne, ale prawne - w ten sposób zaznaczaliśmy, że kierowca wciąż znajduje się w samochodzie. Nowa generacja klasy E, która w Polsce debiutowała podczas niedawnego Poznań Motor Show, może robić to już przez 60 sekund.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: M. Boderke, Mercedes-Benz Polska: samochody autonomiczne ograniczone przepisami