Rządy unijnych państw starają się zachęcić klientów podatkami, aby kupowali małe auta. Rynek czeka zalew niewielkich modeli, jednak nie wszyscy użytkownicy na tym skorzystają
Znany z produkcji luksusowych i dużych pojazdów Mercedes przygotowuje nową generację popularnych minivanów klasy A i B. "Rzeczpospolita" przypomina, że rozpoczął na Węgrzech budowę fabryki, która będzie produkować niewielkie samochody. Audi w przyszłym roku rozpocznie sprzedaż A1 - auta mniejszego od golfa. BMW ogłosiło, że za kilka lat wprowadzi do sprzedaży niewielki pojazd nazwany tymczasowo megacity car. Toyota za parę miesięcy zaprezentuje samochodzik miejski iQ, a Suzuki nieco większe alto. Również Volkswagen przygotowuje konkurencyjne auto.
Koncerny, które specjalizują się w małych samochodach - jak np. PSA i Suzuki - planują budowę nowych fabryk, pisze "Rz". PSA ma już dwie fabryki produkujące małe auta w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i przymierza się do zbudowania trzeciej. Będzie ona początkowo wytwarzała silniki. Suzuki zmodernizuje i rozbuduje swoje fabryki w Indiach.
W Polsce nie ma planów uzeleżnienia podatku od "ekologiczności" samochodu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Małe na topie