PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Maluch Volkswagena w wersji GTI

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
22-05-2017 11:00
Maluch Volkswagena w wersji GTI
fot. mat. pras.
Fot. mat. pras. Fot. mat. pras. Fot. mat. pras.

41 lat po premierze pierwszego Golfa GTI historia zatoczyła koło Volkswagen zaprezentuje prototyp modelu up! w wersji GTI. W seryjnej wersji up! GTI pojawi się na rynku na początku 2018 roku.

Volkswagen podkreśla, że nowy, prototypowy up! GTI – zarówno wymiarami nadwozia, jak i wnętrza przypomina pierwsze GTI – jest jak jego protoplasta lekkim samochodem sportowym. Swoją drogą wskazuje to, jak bardzo w tym czasie urosły auta kompaktowe. Nowy up! GTI ma niewielkie rozmiary, niską masę własną, mocny silnik, sportowe zawieszenie i typowe wyróżniki stylistyczne tej wersji(m.in. czerwoną linię w osłonie chłodnicy i tapicerkę „Clark” ze wzorem karo).
Pod maską pracuje silnik z turbosprężarką (TSI) osiągający maksymalny moment obrotowy o wartości 230 Nm. Moc silnika to 115 KM, czym nowy samochód przypomina zaprezentowanego w 1976 roku Golfa GTI o mocy 110 KM. Osiągi auta sprawiają wrażenie, jakbyśmy mieli do czynienia z pierwszym Golfem GTI przeniesionym we współczesne czasy. Masa auta wynosi 997 kg (wykorzystano znacznie więcej stali o zwiększonej wytrzymałości oraz poduszki powietrzne), prędkość maksymalna – 197 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h – 8,8 s. Kolory lakieru są klasyczne i typowe dla aut GTI – „Czerwień Tornado”, „Pure White” oraz metalizowane „Dark Siver”, „Black Pearl” i – jako nowość w GTI – „Costa Azul” (niebieski). 

Najmocniejszy model z rodziny up! można rozpoznać dzięki typowym elementom GTI. Na przykład z przodu w osłonie chłodnicy o strukturze plastra miodu znajduje się czerwony pasek z umieszczonym na nim logo GTI. Z boku nadwozia nad szerokimi osłonami progów widnieją dwa czarne paski, nawiązujące do tych umieszczonych w pierwszym, historycznym GTI. Obudowy lusterek zewnętrznych połyskują błyszczącą czernią, nowy wzór mają 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów. Obręcze te bardzo dobrze prezentują się w nadkolach, bo sportowe zawieszenie up! GTI obniżono o 15 mm. Również z tyłu nie zabrakło typowych wyróżników GTI – znajduje się tam m.in. charakterystyczny czerwony pasek oraz większy spojler dachowy zapewniający mocniejszy docisk tylnej osi do podłoża, a przez to lepsze właściwości jezdne. We wnętrzu zamontowano sportową kierownicę, typową dla GTI gałkę dźwigni zmiany biegów oraz fotele z tapicerką o legendarnym wzorze „Clark”.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 481 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP