PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

MAN: co nowego w budowlance?

Autor: wnp.pl (AG)
17-04-2013 10:15
MAN: co nowego w budowlance?

foto: MAN

Na targach Bauma 2013, firma MAN po raz pierwszy prezentuje silniki spełniające wymagania normy 6 dla pojazdów budowlanych. Nowością są także kabiny kierowców ze zderzakami, podwójna kabina dostępna w typoszeregach MAN TGL i TGM oraz ciężka czteroosiowa wywrotka o całkowitej masie dopuszczalnej 50 ton, przeznaczona dla górnictwa odkrywkowego.

Nowe pojazdy MAN TGX i TGS mają całkowicie nowy przód z zintegrowanym stalowym zderzakiem. Stalowy trzyczęściowy zderzak dostępny jest także w pojazdach typoszeregu TGL przeznaczonych do normalnego ruchu drogowego oraz typoszeregu TGM w wersjach z napędem do poruszania się po drogach i wersjach z napędem na wszystkie koła. Nowe wnętrze kabiny kierowców w zaprezentowanych dotychczas pojazdach MAN TGL i TGM ma zapewniać wyższy komfort i byc bardziej funkcjonalne dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów wykończeniowych i przyjaznych urządzeń obsługi. Ponadto MAN prezentuje zmienioną podwójną kabinę dla pojazdów TGL i TGM. Jej wygląd zewnętrzny został dostosowany do charakterystycznej linii pojazdów Euro 6, a wnętrze otrzymało nowe wyposażenie.

Przedsiębiorstwa działające w branży budowlanej są zainteresowane nie tylko możliwością efektywnego zastosowania pojazdów i ich dużą wytrzymałością. Istotnym aspektem jest także duże obciążenie użytkowe, czyli możliwie jak najniższa masa własna pojazdów, gdyż najczęściej są one użytkowane przy pełnym załadunku. Konstruując silniki Euro 6 i związane z nimi systemy oczyszczania spalin inżynierowie MAN starali się w jak najmniej ograniczać dostępne obciążenie użytkowe. Drugi aspekt dotyczy zapewnienia wygodnej konstrukcji pod zabudowę, uwzględniającej szeroki zakres zastosowania pojazdów MAN w branży budowlanej i górniczej. Nowy system oczyszczania spalin nie mógł w założeniach konstruktorów ograniczać możliwości wykonywania zabudów pojazdu. Efekt tych starań sprawił, że powyżej górnej krawędzi ramy nie ma żadnych elementów pojazdu, które mogłyby utrudnić montaż zabudowy. Specyfikę branży należało uwzględnić przy projektowaniu bocznych przestrzeni zabudowy. Wsporniki wywrotek z żurawiem do ładowania, hydrauliczne zbiorniki i pompy oleju do zapewnienia napędu do obsługi zabudowy i montażu dodatkowych urządzeń, takich jak pług śnieżny, szczotka czy sprężarka do silosów są przykładem takich rozwiązań. Specyficzne rozmieszczenie tłumików spalin, zbiorników na olej napędowy i zbiorników AdBlue oraz podniesione końcówki rur wydechowych świadczą o dostosowaniu pojazdów do potrzeb branży i producentów zabudów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 962 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP