PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

MAN gotowy na wprowadzenie autobusów spełniających Euro 6

Autor: MAN, wnp.pl (AG)
27-10-2011 00:00
MAN gotowy na wprowadzenie autobusów spełniających Euro 6

foto: MAN

Od 2014 roku wszystkie nowo rejestrowane pojazdy będą musiały spełniać wymagania normy czystości spalin Euro 6. MAN Truck & Bus zaprezentowała taką technologię już teraz, podczas targów Busworld w Kortrijk.

MAN Lion´s City w wersji Euro 6 pokazuje, jak taka technologia może być zintegrowana w autobusie miejskim. Bazuje ona na wysokoprężnych jednostkach MAN D2066 LUH (320 KM/ 1600 Nm) i D0836 LOH (290 KM / 1100 Nm) oraz D2676 LOH (480 KM/ 2300 Nm). Uzupełnieniem jest filtr SCRT, który łącznie z zaawansowaną elektroniką i zasilaniem AdBlue jest częścią systemu Euro 6. Klienci będą mogli zamawiać MAN Lion´s City w wersji Euro 6 z silnikiem wysokoprężnym w ciągu roku 2012, a dostawy rozpoczną się na początku roku 2013.

Kluczowe technologie AGR (system recyrkulacji spalin) i SCR (selektywna redukcja katalityczna) niezbędne do spełnienia wymagań Euro 6 firma MAN stosuje od wielu lat w pojazdach użytkowych. Np. technika SCR jest stosowana seryjnie w samochodach ciężarowych od 2005 r. Na tej podstawie MAN połączył i dostosował te technologie na potrzeby Euro 6. Najważniejszym czynnikiem sukcesu prac rozwojowych nad Euro 6 było przezwyciężenie konfliktu między redukcją NOx, a zmniejszeniem zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2. W celu dokonania przejścia z Euro 5 / EEV na Euro 6 konstruktorzy dopracowywali system wtryskiwania i spalania w taki sposób, że teraz powinien on przebiegać optymalnie pod względem zużycia paliwa i emisji cząstek stałych. MAN zakłada, że zużycie paliwa przez autobusy miejskie w klasie Euro 6 powinno być tak samo niskie jak w modelach EEV. Dodatkową zaletą takiego spalania jest niska zawartość cząstek stałych w spalinach. W porównaniu z normą Euro 5 norma Euro 6 wymaga redukcji emisji NOx o 80% - z 2 g/kWh wg Euro 5 do 0,4 g/kWh wg Euro 6. Firma MAN Truck & Bus zapewnia, że spełnia te wymogi dzięki połączeniu regulowanej recyrkulacji spalin z katalizatorem SCR do oczyszczania spalin. Podział zadań między systemami AGR + SCR to optymalne rozwiązanie, jeśli chodzi o niskie zużycia paliwa i AdBlue. Wewnętrzny system silnika AGR umożliwia optymalizację emisji niefiltrowanych związków NOx. W rezultacie pozwala to obniżyć zużycie AdBlue i zredukować NOx w systemie SCR. Połączenie AGR + SCR ma umożliwiać efektywną redukcję NOx w klasycznych cyklach pracy autobusów miejskich.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 327 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP