Modernizując swoje pojazdy ciężarowe klasy ciężkiej TGX i TGS poprzez wprowadzenie szeregu nowych technologii, zmniejszających zużycie paliwa, MAN redukuje całkowite koszty eksploatacji (ang. TCO) i emisji CO2 przez pojazdy użytkowe.
Przewidując i wykorzystując pęd i fazy toczenia się pojazdu można uzyskać znaczące oszczędności paliwa. Jest to wyzwanie, z którym radzą sobie doskonale wyszkoleni i doświadczeni kierowcy zawodowi. W celu ułatwienia ich pracy na długich i nieznanych trasach oraz udzielenia pomocy kierowcom o mniejszym doświadczeniu w efektywnym prowadzeniu pojazdu, MAN opracował system do ograniczania prędkości sterowanej satelitarnie. System ten, zwany EfficientCruise, MAN zaprezentował na targach IAA dla wszystkich ciężkich pojazdów ciężarowych i autokarów. Program oblicza znajdujące się na trasie przed ciężarówką podjazdy i zjazdy, analizując dane z mapy trójwymiarowej na pokładzie i pozycję pojazdu wg GPS. Przewiduje i automatycznie kontroluje prędkość na podjazdach i zjazdach w taki sposób, że pęd pojazdu wykorzystywany jest do oszczędzania paliwa. Przy użyciu tego urządzenia, w pełni załadowany 40-tonowy zestaw może oszczędzić do 6% paliwa bez strat czasowych na trasie.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: MAN i jego technologie zmniejszające zużycie paliwa