MAN Concept S zrywa z dotychczasowym wzornictwem samochodów ciężarowych.
Opływowy kształt ciągnika siodłowego radykalnie różni się od obecnie stosowanej sześciennej konstrukcji pojazdów ciężarowych. Kształt MAN Concept S był konsekwentnie dopracowywany w tunelu aerodynamicznym w celu uzyskania ekstremalnie niskiego oporu powietrza, który poziomem dorównuje nowoczesnej limuzynie.
Dzięki linii aerodynamicznej MAN Concept S zużywa - w połączeniu z odpowiednio zmodyfikowaną naczepą - do 25% paliwa mniej niż porównywalny ciągnik (40 t) o tradycyjnej budowie. Odpowiada to redukcji emisji CO2 o 25%.
Poprzez Concept S firma MAN chce wnieść swój wkład w aktualną dyskusję na temat obecnych ustawowych ograniczeń długości samochodów użytkowych w Europie. Aby faktycznie wykorzystać stwierdzony w Concept S potencjał efektywności, ciągniki siodłowe i przyczepy muszą zostać wydłużone w celu osiągnięcia dotychczasowej pojemności wnętrza i pojemności ładunkowej. Zmiany w infrastrukturze drogowej nie są natomiast konieczne.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: MAN: wyniki badań konstrukcji aut ciężarowych