MAN: wyniki badań konstrukcji aut ciężarowych

MAN: wyniki badań konstrukcji aut ciężarowych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

MAN Concept S zrywa z dotychczasowym wzornictwem samochodów ciężarowych.

Znacząca redukcja zużycia paliwa i emisji CO2 w pojazdach ciężarowych z silnikiem Diesla jest możliwa do osiągniecia i można ją szybko zrealizować. Dowodzi tego badanie przeprowadzone przez MAN Nutzfahrzeuge, które po raz pierwszy zostanie zaprezentowane na targach IAA 2010 w Hanowerze.

Opływowy kształt ciągnika siodłowego radykalnie różni się od obecnie stosowanej sześciennej konstrukcji pojazdów ciężarowych. Kształt MAN Concept S był konsekwentnie dopracowywany w tunelu aerodynamicznym w celu uzyskania ekstremalnie niskiego oporu powietrza, który poziomem dorównuje nowoczesnej limuzynie.

Dzięki linii aerodynamicznej MAN Concept S zużywa - w połączeniu z odpowiednio zmodyfikowaną naczepą - do 25% paliwa mniej niż porównywalny ciągnik (40 t) o tradycyjnej budowie. Odpowiada to redukcji emisji CO2 o 25%.

Poprzez Concept S firma MAN chce wnieść swój wkład w aktualną dyskusję na temat obecnych ustawowych ograniczeń długości samochodów użytkowych w Europie. Aby faktycznie wykorzystać stwierdzony w Concept S potencjał efektywności, ciągniki siodłowe i przyczepy muszą zostać wydłużone w celu osiągnięcia dotychczasowej pojemności wnętrza i pojemności ładunkowej. Zmiany w infrastrukturze drogowej nie są natomiast konieczne.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: MAN: wyniki badań konstrukcji aut ciężarowych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!