Marki motoryzacyjne straciły na wartości

Marki motoryzacyjne straciły na wartości
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Instytut Marki Europejskiej w Wiedniu przedstawił wyniki badania wartości europejskich marek. Najsilniejszy jest producent dóbr luksusowych LVMH

Na skutek kryzysu najbardziej ucierpiała wartość marek z branży motoryzacyjnej (-14,1%) oraz technologii informacyjnej (-14,5%). Usługi finansowe odnotowały średni spadek wartości o 10,8%, a najwięcej straciły firmy: RBS (-36%), UniCredit (-29,7%)i Deutsche Bank (-29,9%).

10. miejsce na liście zajmuje Mercedes-Benz (16,940 mld euro).

Ranking eurobrand2010 obejmuje ponad 3 000 marek korporacyjnych z 24 krajów i 16 branż.

Wartość przedsiębiorstwa o mocnej marce rośnie szybciej niż indeksy giełdowe. Przykładowo, kapitalizacja pierwszej dziesiątki marek z listy eurobrand 2010 wzrosła średnio o 32,1%, podczas gdy w tym samym okresie indeks DAX zanotował wzrost zaledwie o 22,6%.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!