Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mazda będzie gonić japońskich konkurentów

Autor: Rzeczpospolita
21-11-2007 12:09

2% rynku, 12-15 salonów sprzedaży - to plany, na pierwszy rok działalności, wracającej do Polski marki Mazda.

Od 2005 r. Mazda nie miała w Polsce przedstawicielstwa. Działała za to - z sukcesami - w każdym innym, europejskim kraju, wliczając w to Albanię i Białoruś. W Polsce auta sprzedawali jedynie indywidualni importerzy. Mazda Motor Europe ogłosiła, że od przyszłego roku będzie miała nad Wisłą przedstawiciela.
James Muir, dyrektor generalny Mazdy na Europę: - Poprawia się sytuacja gospodarcza, rozwija rynek motoryzacyjny, a dzięki temu, mamy szansę na zwiększanie sprzedaży.

Rzeczpospolita przytacza dane: - Przez pięć lat Mazda niemal podwoiła wyniki w Europie. W 2006 r. sprzedaż na Starym Kontynencie przekroczyła 300 tys. aut i była najlepsza od 15 lat.

Wojciech Halarewicz, dyrektor handlowy Mazda Motor Poland (wcześniej przez 11 lat związany z Fiatem): - Budujemy struktury w kraju od zera. Jestem pierwszym i na razie jedynym pracownikiem firmy, ale wkrótce zespół będzie się składał z ok. 20 osób. Stworzymy strukturę sprzedaży głównie na bazie istniejących dealerów innych marek. Chcemy, by sprzedawali w swoich salonach także mazdy. Ale nie rezygnujemy z tworzenia salonów od podstaw, jeśli będzie to uzasadnione. Stawiamy na kompleksową obsługę: sklep połączony z serwisem.

W przygotowaniu powrotu Mazdy na Polski rynek, Halarewicza wspierać będzie 45-letni Shun-suke Hamamoto, który pracuje w europejskich strukturach marki od 6 lat.

Polski debiut planowany jest na maj, gdy zaczną działać 3-4 markowe salony. Docelowo ma ich być 40, a każdy powinien rozprowadzać ok. 200 aut rocznie. Sprzedaż w pierwszym roku powinna przekroczyć 2 tys. pojazdów. Firma chce objąć najpierw 2, a potem 4% rynku. Bezpośredni konkurenci to marki japońskie.

W Polsce od początku dostępna będzie pełna gama modeli taka jak np. w Niemczech: serie 2, 3, 5, 6, sportowe MX-5 i RX-7, uterenowiony CX-7 oraz pickup BT-5O.

Wojciech Drzewiecki z Instytutu Samar wróży Mazdzie sukces, bo w Polsce jest znana i ma pozytywne konotacje.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

34 681 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

720 471 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 936 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP