Mazda: prognozy się sprawdziły

Mazda: prognozy się sprawdziły
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Mazda Motor Corporation umocniła pozycję w III kwartale roku obrotowego, kończącego się 31 marca. Japoński producent zwiększył globalne przychody za pierwsze dziewięć miesięcy o 16% w porównaniu do ub.roku, osiągając poziom 2,55 bln JPY (19 mld euro), podczas gdy poziom zysku z działalności operacyjnej wzrósł o 14%, do poziomu 173 mld JPY (1,29 mld euro). Dochód netto wyniósł 124 mld JPY (922 mln euro).

Sprzedaż samochodów Mazda wzrosła w omawianym okresie o 14%, do poziomu 1 145 000 sztuk, co stanowi nowy rekord marki po trzech kwartałach. Rynek europejski odnotował dla Mazdy wzrost o 27%, w porównaniu z rokiem ubiegłym, do poziomu 163 000 sztuk. Nowa Mazda CX-3 i Mazda2 najbardziej przyczyniły się do tego wyniku. Jeżeli chodzi o inne rynki, sprzedaż samochodów wzrosła o 15% na kurczącym się rynku japońskim, o 14% w Chinach oraz o 8% w Ameryce Północnej. Tymczasem na rynku australijskim i ASEAN odnotowano wzrost na poziomie - odpowiednio - 18% i 34%.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mazda: prognozy się sprawdziły

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!