Dotychczas, poprawa odporności kolizyjnej i wzbogacanie wyposażenia samochodów prowadziły do ogólnego zwiększenia masy wraz z każdą zmianą modelu. Mazda wierzy, że taki przyrost masy nie jest rozważny z przyszłościowego punktu widzenia.
Biorąc to pod uwagę, inzynierowie marki wyobrazili sobie pojazd, który mógłby spełnić założenie obniżenia zużycia paliwa o 30% do 2015 r., i w tym celu postawili sobie zadanie obniżenia masy o 100 kg lub więcej. Używając nowych platform i zespołów napędowych, które są obecnie opracowywane, Mazda chce osiągnąć to w pojazdach następnej generacji, które wejdą do produkcji począwszy od 2011 r. Szefowie marki sądzą też, że od 2016 r. trzeba będzie obniżyć masę o kolejne 100 kg lub więcej.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.