W okresie styczeń-lipiec 2014 r. polscy przewoźnicy zarejestrowali 863 nowe autobusy, niemal wszystkie o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. To wynik lepszy niż przed rokiem, co przede wszystkim jest efektem zwiększonych zakupów autobusów turystycznych oraz minibusów.
863 nowe autobusy to wynik zdecydowanie lepszy od zeszłorocznego poziomu o 187 pojazdów (+28%). Odnotowany wzrost to przede wszystkim efekt doskonałych wyników z lipca oraz kwietnia i maja, kiedy polscy przewoźnicy zarejestrowali odpowiednio o 112, 68 i 62 autobusy więcej niż przed rokiem (170%, 64% i 98%). Analiza Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego i JMK została jak zwykle przygotowana na podst. danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i wskazuje, że polski rynek dysponuje w tym roku sporym potencjałem i po słabym czerwcu, kiedy zakupiono tylko 88 autobusów wobec 148 szt. rok wcześniej (-40,5%), ponownie wraca do dobrej formy. To z jednej strony efekt realizacji miejskiego kontraktu na zakup nowych pojazdów do obsługi części krakowskich linii, zaś z drugiej - rosnącego popytu na minibusy oraz autobusy turystyczne. W pierwszej z tych kategorii można zaobserwować w tym roku zwiększoną liczbę rejestracji m.in. dzięki dofinansowaniu pojazdów klasy Mini przez PFRON, zaś w drugiej - sezonowe inwestycje w nowy tabor przed wakacjami. Również pojazdy międzymiastowe poprawiły swoje wyniki - przede wszystkim dzięki zarejestrowaniu w tej kategorii najnowszych autokarów brytyjskiej marki Plaxton.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mercedes-Benz na czele autobusowego rynku w Polsce