W 2014 roku Mercedes-Benz po raz czwarty z rzędu pobił roczny rekord sprzedaży i dostarczył więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej. Wydano 1 650 010 aut spod znaku trójramiennej gwiazdy, a to o niemal 13% więcej niż rok wcześniej.
Stale rośnie powodzenie kompaktowych modeli Mercedes-Benz, które od stycznia do grudnia znalazły globalnie 463 162 nabywców (+25%). W marcu ub.r. ich gama wzbogaciła się o kompaktowego SUV-a GLA, a wiosną br. do oferty dołączy model CLA Shooting Brake.
Klasa C utrzymała w ub.roku pozycję najchętniej wybieranego modelu Mercedes-Benz. Roczna sprzedaż debiutującego w marcu sedana oraz wprowadzonego we wrześniu kombi osiągnęła poziom 316 792 szt. (+4,5%). W nowym roku gama modelu wzbogaci się o dwie nowe wersje oraz kolejne odmiany silnikowe.
Limuzyna i kombi Klasy E trafiły w ub. roku w ręce 257 571 nabywców (+6%). Klasa S dzierży status najchętniej wybieranej limuzyny. W ub.roku jej sprzedaż poszybowała o 82%, do 103 737 egz. Równocześnie trwa boom na SUV'y (341 788 aut, +5%). Rekordowym wzięciem cieszyły się: Klasa GLK (+8%), Klasa M (+9%) oraz Klasa G (+10%).
Wzrost popularności zanotowały nowe modele smarta, wprowadzone pod koniec listopada ub.r. Ogólnie jednak od stycznia do grudnia smarty znalazły 89 844 nabywców (rok 2013: 100 792). W 2015 r. marka spodziewa się znaczącego wzrostu sprzedaży.
źródło: Daimler