Krótko po debiucie rynkowym S 400 HYBRID, aktualnie najbardziej oszczędnej limuzyny luksusowej z silnikiem benzynowym, Daimler AG przedstawia na salonie we Frankfurcie model Vision S 500 plug-in HYBRID, pierwszy samochód klasy wyższej w kategorii "trzylitrowej".
Pojazd z pokazową technologią wyznacza przyszłość modułowego systemu konstrukcji napędu hybrydowego marki Mercedes-Benz. Vision S 500 plug-in HYBRID jest w stanie przejechać do 30 km wyłącznie na napędzie elektrycznym - czyli bez emitowania spalin. Dzięki napędowi i akumulatorowo-elektrycznej eksploatacji, limuzyna osiąga w testach zużycie paliwa, wynoszące 3,2 l benzyny na 100 km. Poprzez emisję CO2, wynoszącą 74 g/km w teście NEFZ (Neuer Europaischer Fahrzyklus - nowego europejskiego cyklu jazdy) koncepcyjny samochód - dziecko konstruktorów z Sindelfingen, demonstruje perspektywy rozwojowe przyszłych generacji Klasy S. Osiągnięcie takich wskaźników było możliwe dzięki połączeniu w pojeździe hybrydowym napędu plug-in z rozwiązaniami BlueEfficiency. Jednocześnie Vision S 500 plug-in HYBRID demonstruje typowe dla Klasy S walory: maksymalny komfort, przykładowy zakres bezpieczeństwa i gwarantującą suwerenność moc silnika. Napęd koncepcyjnego samochodu obejmuje trzy podstawowe komponenty: silnik benzynowy V6 z wtryskiem bezpośrednim nowej generacji, moduł hybrydowy o mocy ok. 60 KM oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności powyżej 10 kWh, który można ładować na stacjach ładowania. Limuzyna Vision S 500 plug-in HYBRID przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,5 sek.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mercedes może palić mniej niż 4 litry