Deklarowana oszczędność 1 100 l paliwa rocznie i emisja CO2 niższa o prawie 3 tony - to dwa z kluczowych parametrów w transporcie dalekobieżnym dla najnowszej generacji silnika OM 471 Mercedes-Benz przy rocznym przebiegu 130 tys. km. Cztery lata po wprowadzeniu nowej generacji silników zaczyna się kolejny etap jej rozwoju. Inżynierowie Mercedesa zapewniają, że rozwiązali problem kwadratury koła: zużycie paliwa staje się mniejsze o dodatkowe 3%, a wraz z większym momentem obrotowym zwiększa się dynamika - maksymalna moc rzędu 530 KM i moment obrotowy 2 600 Nm.
Sześciocylindrowy silnik rzędowy OM 471 ma stanowić połączenie ekonomii z ekologią. Wiosną 2011 r. Mercedes-Benz, uprzedzając wprowadzenie obowiązku przestrzegania normy spalin Euro VI oraz sukcesywne wprowadzanie ciężkich samochodów ciężarowych Actros, Antos i Arocs do transportu dalekobieżnego, dystrybucji lokalnej i transportu budowlanego, zaprezentowała całkowicie nową generację silników. Pierwszym członkiem rodziny jest OM 471. Sześciocylindrowy, rzędowy o pojemności 12.8 l, dzięki konstrukcji i nowym rozwiązaniom ma zapewniać odpowiednie korzyści. Istotnymi charakterystycznymi cechami są: dwa montowane w głowicy wałki rozrządu, układ wtryskowy Common-Rail z układem zwiększającym ciśnienie wtrysku X-Pulse, turbosprężarka z asymetryczną obudową, hamulec silnikowy o wysokiej mocy, układ oczyszczania spalin wykorzystujący technologię SCR, układ recyrkulacji spalin i filtr cząsteczek spełniający rygorystyczne wymogi normy emisji spalin Euro VI.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.