Mercedes wprowadził zmianę na "stanowisko" samochodu bezpieczeństwa (Safety Car) w wyścigach Formuły 1. Teraz funkcję tą pełni unowocześniona wersja modelu SLS AMG GT.
W przypadku egzemplarza wykorzystywanego w F1 zastosowano również specjalnie opracowaną końcówkę układu wydechowego, generującą bardziej donośny dźwięk, zewnętrzne oznaczenia "F1", światła bezpieczeństwa (na tylnej szybie), kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa, dwa ekrany pozwalające monitorować przebieg wyścigu oraz system komunikacji radiowej.
Safety Car wyjeżdża na tor wyścigów F1 w momentach zagrażających bezpieczeństwu, jak np. po groźnym wypadku lub podczas bardzo niesprzyjających warunków atmosferycznych. Samochód taki jedzie na czele kolumny wyścigowych bolidów i narzuca im tempo, "wstrzymując" rywalizację na torze. Sytuację taką regulują wyścigowe przepisy; np. podczas jazdy za Safety Car'em nie można wyprzedzać (wyjątkiem może być przykładowo przepuszczenie zdublowanych zawodników).