Meriva rozbita na piątkę

Meriva rozbita na piątkę
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Chwalony za innowacyjną ergonomię i elastyczność Opel Meriva, zdobył 5 gwiazdek w testach Euro NCAP za właściwości gwarantujące bezpieczeństwo. Podążając śladami Astry i Insigni kompaktowy van uzyskał wysokie wyniki w każdej z czterech głównych kategorii: ochrony pasażerów, bezpieczeństwa dzieci, bezpieczeństwa pieszych oraz zastosowanych technologii bezpieczeństwa (safety assist).

Testy Euro NCAP potwierdzają, iż zastosowane w Merivie innowacyjne, otwierane do tyłu drzwi zapewniają wysoki stopień bezpieczeństwa we wszystkich rodzajach zderzeń. Drzwi FlexDoors blokują się automatycznie po osiągnięciu przez pojazd prędkości 4 km/h. Po zderzeniu mechanizm odblokowuje drzwi, aby pasażerowie mogli opuścić pojazd. Drzwi w systemie FlexDoors stanowią jeden z głównych elementów stylistyki Merivy. Program bezpieczeństwa opiera się na konstrukcji, która w połączeniu z szeregiem układów ograniczających ma zapewniać optymalną ochronę. Standardowe wyposażenie obejmuje trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich pięciu fotelach, przednie i boczne poduszki powietrzne dla osób zajmujących miejsca z przodu, jak również górne kurtyny powietrzne z przodu i z tyłu. Przy fotelach przednich zastosowano również dwustopniowe napinacze pasów, a przy wszystkich pięciu fotelach zainstalowano system przypominający o zapięciu pasów. Aktywne zabezpieczenia głowy przy fotelach przednich zapobiegają obrażeniom kręgosłupa – najbardziej typowym, a często najbardziej przewlekłym problemom zdrowotnym spowodowanym uderzeniem w tył samochodu. Korzyści ma przynieść opatentowany przez Opla system Pedal Release System, który odłącza pedały w przypadku kolizji czołowej, tym samym ograniczając ryzyko odniesienia obrażeń stóp i podudzi. Obok elementów chroniących w przypadku zderzenia, w Merivie w standardzie występuje najnowszej generacji system Electronic Stability Program (ESP) z udoskonalonym oprogramowaniem gwarantującym zachowanie stabilności podczas hamowania i zabezpieczenie przed dachowaniem.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!