W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku na polskie drogi wyjechało 679 nowych autobusów - podał portal Infobus.
To o 159 aut więcej niż w pierwszym półroczu 2006 roku. Tak wysokiej sprzedaży na polskim rynku autobusowym nie było od 2000 r. Napędza ją głównie segment autobusów miejskich. Do końca roku producenci planują sprzedaż w sumie 720 pojazdów. Dla porównania, w całym 2006 r. były to 603 autobusy miejskie, a w 2005 r. - tylko 392 - poinformała za portalem Infobus "Gazeta Wyborcza".
Mniej sprzedaje się natomiast autobusów międzymiastowych i turystycznych. To efekt znaczącego ograniczenia zakupów przez najważniejszych odbiorców w tym segmencie - PKS i operatorów międzynarodowych.
Nie zmieniła się sprzedaż autobusów szkolnych, gdzie o wielkości dostaw decyduje właściwie tylko Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.