Koncern Michelin publikując wyniki podsumowujące rok 2010 wskazuje na wzrost sprzedaży netto o 20,8% do 17,9 mld euro. Zysk operacyjny osiągnął wysokość 1 695 mln euro z marżą operacyjną na poziomie 9,5%
Analizując wyniki w segmencie opon do samochodów osobowych i dostawczych na pierwsze wyposażenie, Michelin wskazuje że ożywienie pojawiło się szybciej niż zakładano, choć rynki w Europie i Ameryce Północnej nie osiągnęły wyników z 2007 r. W Europie rynki oponiarskie odradzały się wraz ze zwiększeniem produkcji pojazdów, na które, w zależności od rynku, miały wpływ takie czynniki, jak wdrożenie programów wsparcia przemysłu motoryzacyjnego, rosnący popyt na opony segmentu premium czy mocny eksport. Popyt był również napędzany uzupełnianiem zapasów, uszczuplonych podczas kryzysu. W Ameryce Północnej popyt rósł gwałtownie w porównaniu do niskiego poziomu z ubiegłego roku, co było spowodowane uzupełnianiem zapasów po ich masowym uszczuplaniu w 2009 r. i wzroście udziałów rynkowych amerykańskich koncernów motoryzacyjnych. W Azji o 33% wzroście rynku w Chinach zadecydował utrzymujący się wysoki popyt na pojazdy, natomiast rynki japoński i południowokoreański napędzał silny eksport.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Michelin domyka rok