PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Michelin odchudzi swój symbol

Autor: wnp.pl (Marcin Łęczek)
12-09-2007 08:18

Koncern Michelin zdecydował, że trzeba "odchudzić" funkcjonujący od ponad stu lat symbol firmy.

Badania potwierdzają, iż co siódmy człowiek na świecie zna i bez problemu rozpoznaje najważniejszy symbol Michelin - grubego ludzika z opon. W 2000 r. ludzik Michelin został uznany przez Financial Times oraz Report on Business za najlepiej identyfikowalny z marką logotyp świata w XX w.
Pojawienie się postaci było narodzinami jednego z najsłynniejszych "ambasadorów" w historii marek. Stworzony na podobieństwo wysokiego stosu opon, miał być początkowo jedynie bohaterem plakatu reklamowego.

Rysunek O'Galopa znalazł się na plakacie z 1898 r. przedstawiającym potężnego, złożonego z opon, "mężczyznę" w binoklach, wznoszącego toast w jez. łacińskim "Nunc est bibendum!", czyli "A więc wypijmy!" (w wolnym przekładzie "Opona wypija przeszkodę"). Hasło miało wyrażać niezwykły komfort jazdy i łatwość, z jaka opony Michelin "pochłaniają" przeszkody.

Działo się to jedynie kilka lat po opatentowaniu i wdrożeniu przez firmę produkcji ogumienia pneumatycznego, które diametralnie poprawiło komfort jazdy, stąd w reklamie toast uznania dla nowych opon "pochłaniających" przeszkody, których symbolem były gwoździe w kielichu zamiast wina.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 283 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP