Na 51 rynkach europejskich, Ford sprzedał w kwietniu 115 700 pojazdów. To wynik o 10% (12 700 szt.) niższy w porównaniu z kwietniem 2011. W pierwszych czterech miesiącach roku sprzedaż Forda na tych rynkach wyniosła 501 000 pojazdów co obrazuje spadek o 7,2%.
W Europie Wschodniej sprzedaż marki w czwartym miesiącu roku osiągnęła poziom 4 400 szt. (+12%) i 16 600 od początku roku (+16%).
Lekko osunęła się sprzedaż Forda w Niemczech (20 100/ - 1 900 w kwietniu i 81 900/ - 2 100 po czterech miesiącach). Udział marki w niemieckim rynku po okresie I-IV 2012 to 7,1% (-0,3% r/r).
Ford zachował pozycję lidera rynku w Wlk. Brytanii. Na Węgrzech podobny status marka osiągnęła po pierwszych czterech miesiącach roku. Ford zwiększył swój udział na rynkach: Austrii, Wielkiej Brytanii, Czech, Danii, Węgier i Szwajcarii oraz w Rosji i Rumunii.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mieszany bilans Forda w Europie