Do oferty topowego modelu marki Opel wprowadzona została wersja Insignia OPC o mocy 325 KM z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów.
Układ sterowania adaptacyjnego układu napędowego połączony jest z mechatronicznym podwoziem typu FlexRide, który dostosowuje tłumienie i inne funkcje jezdne do preferencji kierowcy. Można wybrać między domyślnym trybem standardowym, zapewniającym właściwości jezdne idealne do codziennej jazdy, a specjalnym trybem sportowym, w którym zawieszenie podwozia zostaje usztywnione, a przechył ograniczony, co powinno zwiększać zwrotność. Po wybraniu trybu OPC kierowanie pojazdem staje się bardziej bezpośrednie, przepustnica reaguje szybciej, a podwozie pracuje najbardziej efektywnie. Sportowe wrażenia potęgują tarcze zestawu wskaźników podświetlone na czerwono. Charakterystyka przełożeń automatycznej skrzyni biegów modelu OPC zmodyfikowana została pod rasowym kątem; w trybie standardowym i sportowym dostosowuje się do warunków panujących na drodze. Tryb OPC jest bardziej bezkompromisowo sportowy: momenty przełożenia w okolicach najwyższej liczby obr./min. podczas gwałtownego przyspieszania, redukcja biegów dynamiczna podczas gwałtownego hamowania, np. przed wejściem w zakręt.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mocarna Insignia w polskich salonach