Wymagania konstruktorów samochodów są coraz wyższe. Obecnie stosowane są już stale o tak wysokiej wytrzymałości, że potrafią uszkodzić formy w tłoczni fabryki samochodów.
Choć samochód ma już ponad 100 lat, to bezpieczne nadwozia ze sztywną klatką bezpieczeństwa kabiny i strefami kontrolowanego zgniotu mają niewiele ponad pół wieku. Początkowo samochodowe nadwozia były jak dorożki – głównie drewniane. Na początku XX wieku rozpoczęto kucie elementów z blachy, a całkowicie stalowe nadwozie wprowadził w roku 1916 Dodge. W latach 30. zaczęto tłoczyć blaszane elementy i wkrótce motoryzację zdominowała stal. Tylko Amerykanie jeszcze do lat 50. stosowali połączenie drewna i metalu w samochodach typu kombi.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.