W Europie Zachodniej, na rynku o silnej tendencji spadkowej (-8,8 %), udział rynkowy Citroena utrzymał się na stabilnym poziomie, wykazując wzrost o 0,3% w ostatnim kwartale. Citroen potwierdził pozycję lidera w kategorii minivanów dzięki modelowi C4 Picasso. Nowy C5, wprowadzony do sprzedaży w kwietniu w wersji sedan oraz w czerwcu w wersji Tourer, może poszczycić się już znaczącym wynikiem, przekraczając zakładane wyniki w Europie. Citroen C1 odnotował wzrost udziału rynkowego o 0,3% w swoim segmencie. Na całym świecie Citroen sprzedał 1 356 000 pojazdów.
W pierwszym pełnym roku obecności na rynku visiovanu Citroena C4 Picasso (5.os), rodzina C4 Picasso (modele 5 i 7.os) stała się liderem w kategorii minivanów w Europie Zach. Sprzedaż ukształtowała się tam na poziomie 188 000 egz. Nowy Citroen C5, wprowadzony na rynek w kwietniu w wersji sedan i w czerwcu w wersji Tourer przekroczył założenia wielkości sprzedaży na świecie; dzięki wynikom we Włoszech, Niemczech i Wielkiej Brytanii a także Belgii, Holandii i Francji C5 jest liderem w swojej kategorii od września, a jego sprzedaż przekroczyła próg 25 000 egz.
Dzięki Nowemu Citroenowi Berlingo wprowadzonemu na rynek w maju oraz Nemo, który jest oferowany w sprzedaży od lutego, Citroen posiada gamę pięciu samochodów dostawczych. Prawie co piąty Citroen sprzedawany na świecie jest lekkim samochodem dostawczym.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mocny bilans Citroena