XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Mocny bilans Citroena

Mocny bilans Citroena
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W Europie Zachodniej, na rynku o silnej tendencji spadkowej (-8,8 %), udział rynkowy Citroena utrzymał się na stabilnym poziomie, wykazując wzrost o 0,3% w ostatnim kwartale. Citroen potwierdził pozycję lidera w kategorii minivanów dzięki modelowi C4 Picasso. Nowy C5, wprowadzony do sprzedaży w kwietniu w wersji sedan oraz w czerwcu w wersji Tourer, może poszczycić się już znaczącym wynikiem, przekraczając zakładane wyniki w Europie. Citroen C1 odnotował wzrost udziału rynkowego o 0,3% w swoim segmencie. Na całym świecie Citroen sprzedał 1 356 000 pojazdów.

W krajach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie rynek samochodów osobowych i lekkich dostawczych spadł o 1,8 %, Citroen utrzymał swój udział rynkowy na poziomie3,1%. W krajach tych, Citroen zwiększył sprzedaż o 2,3 %, lecz jego udział rynkowy obniżył się o 0,1%. W Turcji, na rynku o tendencji spadkowej na poziomie 16,9 %, udział rynkowy marki wzrósł o 0,3% (do 2,6 %). W Rosji, gdzie spółka Citroena działała pierwszy rok, marka utrzymała udział (0,4 %). Po okresie ciągłego wzrostu rynek załamał się w ostatnim kwartale (-12,8%), natomiast Citroen zwiększył w tym samym okresie wielkość sprzedaży o ponad 36,6 %.

W pierwszym pełnym roku obecności na rynku visiovanu Citroena C4 Picasso (5.os), rodzina C4 Picasso (modele 5 i 7.os) stała się liderem w kategorii minivanów w Europie Zach. Sprzedaż ukształtowała się tam na poziomie 188 000 egz. Nowy Citroen C5, wprowadzony na rynek w kwietniu w wersji sedan i w czerwcu w wersji Tourer przekroczył założenia wielkości sprzedaży na świecie; dzięki wynikom we Włoszech, Niemczech i Wielkiej Brytanii a także Belgii, Holandii i Francji C5 jest liderem w swojej kategorii od września, a jego sprzedaż przekroczyła próg 25 000 egz.

Dzięki Nowemu Citroenowi Berlingo wprowadzonemu na rynek w maju oraz Nemo, który jest oferowany w sprzedaży od lutego, Citroen posiada gamę pięciu samochodów dostawczych. Prawie co piąty Citroen sprzedawany na świecie jest lekkim samochodem dostawczym.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mocny bilans Citroena

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!