Mercedes-Benz sprzedał w lutym br. 104 968 aut, osiągając 16,5% wzrost. W Europie firma sprzedała 43 160 samochodów (+7%). Istotny wzrost odnotowano m.in w Wlk.Brytanii (+10%.). Na rodzimym, niemieckim rynku do nabywców trafiło 16 539 aut, o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2013 r.
Popularnością cieszą się kompaktowe modele spod znaku trójramiennej gwiazdy - w minionym miesiącu samochody Klas A, B i CLA znalazły 28 211 nabywców (+27%). Producent ze Stuttgartu spodziewa się silniejszego wzrostu popytu po rozpoczęciu sprzedaży nowego SUV'a GLA, który właśnie debiutuje na europejskim rynku.
Coraz większe jest także zapotrzebowanie na Klasę E - sprzedaż limuzyny i kombi wzrosła w lutym do 16 560 szt. (+41%).
Klasa S jest najchętniej kupowaną limuzyną świata. W ub.miesiącu znalazła 6 985 nabywców, czyli ponaddwukrotnie więcej niż przed rokiem.
W lutym sprzedaż SUV'ów Mercedesa osiągnęła poziom 23 465 sztuk (+5%). Wyraźny wzrost zanotowała Klasa M (+9%) oraz GLK (+5%). Kolejnym impulsem sprzedażowym ma być wprowadzenie Klasy V, którą można już zamawiać, a której rynkowa premiera odbędzie się w czerwcu br.
Na zakup dwuosobowego smarta fortwo zdecydowało się w lutym br. 7 366 klientów (luty 2013 r.: 7 837). Jego popularność wzrosła przede wszystkim w Chinach (ponad 1 300 egz., +20%).
źródło: Mercedes-Benz
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Mocny luty Mercedesa