W 2009 roku eksport przemysłu motoryzacyjnego z Polski wyniósł niespełna 15,7 mld euro. To o 14,88% niż rok wcześniej (-2,73 mld euro).
O wynikach branży decydują trzy grupy produktów stanowiące 85,04% wszystkiego: eksport aut osobowych i towarowo-osobowych, części i akcesoriów oraz silników wysokoprężnych.
Eksport samochodów osobowych i towarowo-osobowych osiągnął wartość 6,72 mld euro (+1,26% rr), najwięcej do Włoch (33,11% całości). Kolejne miejsce wśród odbiorców należą do Niemiec (26,68% wysyłki).
Eksport części i akcesoriów z Polski miał wartość 4,7 mld euro (-15,82% rr) a najwięcej odebrały Niemcy (38,87%).
Z polskich fabryk wyeksportowano też silniki wysokoprężne za niespełna 1,84 mld euro
AutomotiveSuppliers.pl prognozuje, że w pierwszych miesiącach 2010 r. będzie kontynuowany pozytywny trend w eksporcie przemysłu motoryzacyjnego z Polski, co związane jest m.in. z: utrzymaniem wysokiego poziomu produkcji przez Fiat Auto Poland, wzrostem produkcji w fabryce Opla w Gliwicach, wysokim zapotrzebowaniem na części i komponenty do produkcji małych aut oraz uruchomieniem produkcji silnika Twin-Air w fabryce Fiat Powertrain Technologies Poland w Bielsku-Białej.