Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) przedstawił wyniki sprzedaży aut osobowych i dostawczych, bazując na danych swoich firm członkowskich. Dane odnoszące się do wyników sprzedaży są wyższe od liczby pierwszych rejestracji nowych samochodów w Polsce o ok. 18-20%
W końcówce 2009 r. dynamicznie wzrastająca sprzedaż samochodów osobowo-ciężarowych z "kratką" zdołała zrównoważyć zmniejszenie sprzedaży skierowanej do klientów z zagranicy w związku z kończeniem programów premii wrakowych w państwach sąsiednich, wspierających odnowienie parków samochodowych. Jednak to właśnie reeksport miał zasadniczy wpływ na dobry wynik sprzedaży w ub.r. kiedy to sprzedano 319 900 samochodów, czyli praktycznie tyle samo co rok wcześniej. Końcowy rezultat jest niższy zaledwie o 22 samochody. Liczba ta obejmuje również samochody z kratką. PZPM przewiduje, że pierwsze rejestracje nowych samochodów osobowych i osobowo-ciężarowych z kratką w Polsce zamkną się na koniec 2009 r. na znacznie niższym poziomie 267-270 tys., co będzie oznaczać spadek pierwszych rejestracji tej grupy pojazdów o 16-17% w porównaniu do 2008 r.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Motorynek wg PZPM: sprzedaż 2009 = sprzedaż 2008