PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Motoryzacja chce coraz więcej aluminium. Arconic przyspiesza produkcję

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
27-03-2017 11:38
Motoryzacja chce coraz więcej aluminium. Arconic przyspiesza produkcję
fot. mat. pras.

Amerykańska firma Arconic zawarła długoterminową umowę z koncernem Toyota na dostawy aluminium do produkcji Lexusa RX. Arconic spodziewa się, że jego przychody ze sprzedaży blach aluminiowych dla motoryzacji wzrosną z 76 mln dolarów w roku 2010 do 1,3 mld dolarów w roku 2018. Firma wprowadza nową technologię wielokrotnie skracającą czas produkcji blachy.

- Producenci samochodów na całym świecie zwracają się w stronę aluminium, aby produkować mocniejsze, trwałe i bardziej dynamiczne samochody. Jakich wymagają klienci. Wiele najlepiej sprzedających się samochodów w Ameryce przechodzi na aluminium chcąc zwiększyć osiągi, poprawić efektywność paliwową, a także zwiększyć możliwości załadunku i podnieść bezpieczeństwo. Ten trend będzie kontynuowany – stwierdził Mark Vrablec, prezes segmentu Arconic’s Aerospace & Automotive Products.
Wykorzystanie stopów aluminium w konstrukcji samochodów jest coraz większe ze względu na lepszy od stali stosunek wytrzymałości do masy. Dowodzą tego dwa nowe flagowe modele Lexusa – coupé Lexus LC i superluksusowa limuzyna Lexus LS. W tym pierwszym ze stopów aluminium wykonano pokrywę silnika, błotniki, zewnętrzne panele drzwi i przednią ramę przestrzenną, a także kolumny zawieszenia. Lexus LS piątej generacji ma aluminiowe pokrywy silnika i bagażnika, elementy zawieszenia oraz kratownicowe ramy pomocnicze, zwiększające bezpieczeństwo bierne nadwozia. Ze stopów aluminium wykonywane są też oczywiście obręcze kół. Czwarta generacja modelu RX ma aluminiowe pokrywy silnika i bagażnika. Aluminiowe blachy Arconic dostarczane będą do fabryki Lexusa w kanadyjskim Cambridge w prowincji Ontario, gdzie produkowany jest bestsellerowy Lexus RX.
NYIAS_2016_Lexus_RX_350_F_SPORT_017.jpg
NYIAS_2016_Lexus_RX_350_F_SPORT_017.jpg

Szanse na zwiększenie podaży blachy aluminiowej Arconic widzi także w nowatorskiej technologii Micromill, odznaczającej się szybkością i ekonomicznością. Pozwala ona przetworzyć ciekły metal w blachę w ciągu zaledwie 20 minut, podczas gdy przy użyciu standardowych procesów zajmuje to 20 dni. Dodatkowo linia produkcyjna Micromill zajmuje czterokrotnie mniej powierzchni od tradycyjnej i zużywa dwa razy mniej energii. To jednak nie wszystkie zalety – uzyskane dzięki niej blachy są o 40 procent bardziej podatne na formowanie i o 30 procent bardziej wytrzymałe od używanego dziś w motoryzacji aluminium, a przy tym o ponad 30 procent lżejsze od wysokowytrzymałej stali.

Na razie technologię Micromill koncern wykorzystuje w zakładzie w San Antonio, ale produkcją linii wytwarzania blach w tej technologii ma się zająć firma Danieli, więc pewnie zakładów wkrótce przybędzie.

Wyprodukowaną w technologii Micromill blachę z Arconic wykorzystuje już Ford do produkcji pick-upa F-150. Obecnie technologia jest testowana przez 13 różnych producentów. Aluminiowe blachy firma dostarcza także do FCA Group dla Chryslera Pacifica i Nissan dla siedmiu modeli tej marki.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 980 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

784 838 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP