PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Motoryzacyjni giganci nadal wierzą i inwestują w diesle

Autor: wnp.pl (PIM)
12-03-2018 16:28 |  aktualizacja: 12-03-2018 16:24
Motoryzacyjni giganci nadal wierzą i inwestują w diesle

W Genewie debiutował Mercedes C z hybrydowym układem napędowym zawierającym diesla - na rynek ma wejść latem tego roku.

Fot. Mercedes

Niemieckie miasta zyskały możliwość zakazywania wjazdu diesli, ale niemieckie firmy motoryzacyjne wydają się wciąż uznają tę technologię za przyszłościową. Co ciekawe, podczas gdy udział diesli w rynku drastycznie spadł w ubiegłym roku, to poziom emisji spalin innych nowych aut poszedł w górę!

  • Szef Volkswagena zapowiada renesans diesli.
  • Mercedes pokazuje hybrydę z dieslem.
  • JATO: sprzedaż diesli spadła, poziom emisji spalin samochodów wzrósł.
Miniony rok był w Europie dość dramatyczny dla diesli – zapowiedzi zamykania rynku dla tych silników i kolejne odsłony afery Volkswagena spowodowały silny odpływ nabywców od aut z silnikami wysokoprężnymi.

Według JATO sprzedaż diesli spadła na europejskim rynku o 7,9 proc. do 6,77 mln sztuk, a udział w rynku spadł do 43,8 proc. Sprzedaż aut benzynowych wzrosła natomiast 10,9 proc., co było najwyższym poziomem wzrostu od 2003 roku. Co ciekawe, po raz pierwszy od 10 lat wzrósł średni poziom emisji spalin nowych aut. Ucieczka od diesla nie wspomogła bowiem sprzedaży aut elektrycznych czy innych nowych napędów, lecz popyt na auta benzynowe. Część kierowców szukała przy tym dynamiki jazdy, jaką mieli wcześniej w dieslach, a to - według JATO - spowodowało, że wybierali silniki z wyższymi poziomami emisji niż miały jednostki wysokoprężne.

Czytaj także: Diesle jeszcze pociągną

O powrocie diesli zaczęli mówić w Genewie szefowie niemieckich koncernów. - W niedługiej przyszłości diesle zaczną przeżywać renesans – stwierdził Matthias Müller, prezes zarządu Volkswagena, czyli firmy, której diesel w największym stopniu "zawdzięcza" swoje obecne kłopoty. Koncern za dieselgate wciąż płaci – na razie suma kosztów wszystkich kar, opłat, odszkodowań czy akcji serwisowej to około 30 mld dolarów.

Zdaniem Müllera ludzie coraz lepiej zdają sobie sprawę z tego, że diesle są przyjazne dla środowiska i nie ma powodu, by ich nie kupować.

- Z odpowiednią technologią diesel ma przyszłość. Lepiej poprawiać niż zakazywać – powiedział Ola Källenius z zarządu Daimler AG, który w zarządzie koncernu odpowiada za badania i rozwój oraz nowe modele Mercedesów.

Dieter Zetsche, prezes Daimler AG i marki Mercedes latem ubiegłego roku także deklarował dalsze zainteresowanie grupy tą technologią i pracę nad nową rodziną silników wysokoprężnych. – Jesteśmy przekonani, że silniki wysokoprężne pozostaną mocnym elementem miksu zespołów napędowych, również ze względu na niską emisję CO2 – mówił Dietes Zetsche. Koncern wydał na poprawę diesli ponad 3,7 mld dolarów.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

19 384 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

733 593 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP