Podczas tegorocznego Międzynarodowego Zlotu Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych "Master Truck" firma DAF Trucks otrzymała nagrodę Ministra Infrastruktury za wkład w ochronę środowiska i rozwój technologii EEV za samochód DAF XF105.510, spełniający normy EEV.
Nagrodzony ciągnik XF105.510 4x2 Super Space Cab wyposażony jest w silnik spełniający normę EEV. Nazwa ta, która w rozwinięciu angielskim oznacza pojazdy szczególnie przyjazne dla środowiska (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle) dotyczy aut, które emitują do 50% mniej cząsteczek sadzy niż wymaga tego norma Euro 5 wchodząca w życie w roku 2009. Dzięki silnikom EEV, DAF doszedł do poziomu emisji spalin w silnikach dieslowskich, który niegdyś był możliwy jedynie dla silników zasilanych gazem. Choć Euro 5 wejdzie w życie dopiero w przyszłym roku, DAF wytwarza już silniki Diesla spełniające te wymagania. W porównaniu z normą Euro 1 wprowadzoną ok. 15 lat temu, silniki te emitują ok. 75% mniej tlenków azotu oraz o 94% mniej cząstek stałych (sadzy). Dzięki zastosowaniu technologii DAF SCR w połączeniu z inteligentnym, wysokociśnieniowym systemem wtryskowym, zaprojektowane i produkowane przez DAF silniki PACCAR spełniają wartości emisji Euro 5 bez potrzeby zastosowania filtra sadzy. Gdy go zastosować (bierny filtr sadzy), emisję cząstek stałych można obniżyć o dalsze 50% do poziomu ok. 0,015 g/kW. Wartość ta jest niższa o ok. 25% od normy EEV.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Nagroda za DAFa XF105.510