Firma NSK opracowała pierwszą na świecie kolumnę kierowniczą ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), łączącą elementy mechaniczne i elektryczne.
Dzięki zmniejszeniu generowania ciepła przez jednostkę ECU oraz budowie zwiększającej wypromieniowywanie ciepła opartej na analizie wymiany ciepła, obwód czujnika momentu został zintegrowany w warstwie sterującej ECU. Kolumna jest lekka i kompaktowa, co pozwala na jej montowanie w pojazdach o wyjątkowo małej długości całkowitej.
Dzięki zintegrowaniu silnika, jednostki ECU i czujnika momentu, ciężar został zmniejszony o 12% w porównaniu do konwencjonalnych kolumn kierowniczych, zaś dodatkowo, o 6% poprawiona została sprawność energetyczna. Zmniejszenie ciężaru i poprawa sprawności energetycznej mają przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa. Ponadto, zastosowanie silnika szczotkowego zwiększyło stosunek mocy do ciężaru o ok. 60% w porównaniu do konwencjonalnych kolumn kierowniczych i pozwoliło na obniżenie masy, zwiększenie zwartości i mocy.
Producent zapewnia, że kolumna miżo, że lekka i kompaktowa umożliwia zapewnienie zaawansowanych funkcji sterowania, spełniających wymagania rynków europejskich.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Najkrótsza kolumna kierownicza od NSK