PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Najlepszy kwartał Audi w Europie i USA

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
05-05-2017 21:36
Najlepszy kwartał Audi w Europie i USA
fot. mat. pras.

Audi zakończyło pierwszy kwartał tego roku solidnym zyskiem operacyjnym, mimo, że przychody ze sprzedaży mieściły się na poziomie I kwartału 2016 roku. Na rynkach Europy i Ameryki Północnej był to najlepszy kwartał marki w jej historii, ale globalnie sprzedaż spadła.

Od stycznia do marca tego roku Audi dostarczyło 422 603 samochodów marki Audi, notując równocześnie zarówno w Europie Zachodniej, jak i w Ameryce Północnej, najlepszy pierwszy kwartał sprzedażowy w całej swej historii. Mimo to sprzedaż na całym świecie była o 7,3 procent niższa niż przed rokiem (455 869 sprzedanych aut). To wynik trudnej sytuacji w Chinach, gdzie Audi znajduje się obecnie w trakcie precyzowania wraz ze swoimi miejscowymi partnerami strategii kolejnej fazy wzrostu.
Przychód ze sprzedaży w pierwszym kwartale sięgnął prawie zeszłorocznego  poziomu, dochodząc do 14,378 mld euro. Największy wpływ na taki wynik miała dobra sprzedaż nowych modeli Audi Q2 i A5. Zysk operacyjny wzrósł do 1,244 mld euro. Odzwierciedla to nie tylko sukces nowych modeli, ale także wyższe zyski będące pochodną stosowania walutowych instrumentów zabezpieczających transakcje. Ujemny wpływ na zyski miały natomiast wyższe wydatki na rozbudowę międzynarodowych struktur produkcyjnych oraz na rozwój gamy modelowej i rozwiązań technicznych. W przeciwieństwie do roku ubiegłego, na zysk operacyjny w pierwszym kwartale 2017, nie miały wpływu straty nadzwyczajne (2016: 100 mln euro). 

– Z 8,7 procenta rentowności operacyjnej, spokojnie mieścimy się na koniec trudnego kwartału w naszym docelowym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent. Na nadchodzące miesiące zakładamy równie trudne warunki ramowe, ale dzięki wprowadzaniu na rynek nowych modeli, jesteśmy dobrze na nie przygotowani. W ubiegłym roku operacyjna rentowność wyniosła 8,3 procent – podsumował Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i IT. Ponadto Audi konsekwentnie zwiększa dyscyplinę wydatków i dzięki programowi przyspieszenia i rozwoju „Speed up!” stara się, by zmiany strukturalne, również w przyszłości, finansować ze środków własnych.  

Zysk koncernu Audi za okres od stycznia do marca wyniósł 1 mld 425 mln euro przed opodatkowaniem, co oznacza wzrost o 48,6 procent wobec porównywalnego okresu roku ubiegłego. Wzrost, to przede wszystkim efekt znacznie wyższych dochodów. Dla przykładu: finansowe zaangażowanie w spółkę HERE oferującą cyfrowe mapy, przyniosło dochód w wysokości 183 mln euro, liczony metodą „equity”. 

Wpływy pieniężne netto wzrosły w pierwszym kwartale do 1 mld 517 mln euro (2016: 1 mld 185 mln euro). To rezultat nie tylko programu „Speed Up!”, ale także niższych wydatków inwestycyjnych w poszczególnych firmach grupy oraz podwyższenia kapitałów. 

Prognoza dla przedsiębiorstwa na cały rok nie uległa zmianie. Celem, zarówno w zakresie sprzedaży, jak i przychodów, jest niewielki wzrost w stosunku do roku 2016. Audi spodziewa się, że osiągnie operacyjną rentowność mieszczącą się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent przychodów ze sprzedaży.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.