PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Najmocniejsza hybrydowa Panamera

Autor: WNP.PL (PIM)
24-02-2017 10:37
Najmocniejsza hybrydowa Panamera
Fot. mat. pras.
Fot. mat. pras. Fot. mat. pras. Fot. mat. pras.

Porsche dodaje do gamy Panamery wersję Turbo S E-Hybrid z hybrydowym napędem plug-in. Auto ma debiutować w Genewie, a na drogi wyjechać w lipcu. A propos drogi... ceny startują powyżej 900 tys. złotych. Nabywca oszczędzi za to na paliwie – bo średnie spalanie to 2,9 l/100 km.

Czterolitrowy silnik V8 z odmiany Turbo (550 KM) łączy się tu z jednostką elektryczną (136 KM), dając w sumie moc 680 KM i 850 Nm momentu obrotowego dostępne już przy obrotach nieznacznie powyżej biegu jałowego. W rezultacie układ napędowy E-Performance rozpędza gran turismo do 100 km/h w zaledwie 3,4 s i zapewnia niezwykłą siłę ciągu przy wyższych prędkościach. A te sięgają 310 km/h. Zużycie modelu w europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) wynosi 2,9 l/100 km dla benzyny wysokooktanowej (66 g/km of CO2) i 16,2 kWh/100 km dla energii elektrycznej. Zasięg modelu w trybie czysto elektrycznym sięga 50 km.
Zamontowane w module hybrydowym sprzęgło rozłączne jest sterowane elektromechanicznie za pośrednictwem elektrycznego siłownika sprzęgła (ECA), tak samo jak w przypadku modelu Panamera 4 E-Hybrid. Efekt: krótkie czasy reakcji i wysoki poziom komfortu. Podobnie jak we wszystkich pozostałych modelach Panamera drugiej generacji, za transfer siły napędowej do kół odpowiada błyskawicznie pracująca przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) o 8 przełożeniach. Standardowo model wyposażony jest w adaptacyjny napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM).

Do zasilania silnika elektrycznego służy energia z chłodzonego wodą akumulatora litowo-jonowego o pojemności 14,1 kWh. Ładowanie zamontowanej z tyłu baterii prądem z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 6 godzin. Przy korzystaniu z opcjonalnej ładowarki pokładowej o mocy 7,2 kW zamiast standardowej 3,6 kW i gniazda 230 V (32 A) czas ten zostaje skrócony do 2,4 godziny. Proces ładowania może zostać rozpoczęty za pomocą włącznika czasowego systemu Porsche Communication Management (PCM) lub aplikacji Porsche Connect na smartfony i Apple Watch. Co więcej, Panamera Turbo S E-Hybrid jest wyposażona w klimatyzację postojową, pozwalającą schłodzić lub podgrzać kabinę nawet podczas ładowania.

Panamera Turbo S E-Hybrid standardowo uruchamia się w czysto elektrycznym trybie E-Power. Po przekroczeniu specyficznego punktu oporu pedału gazu lub gdy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej wartości minimalnej, Panamera przełącza się w tryb Hybrid Auto, w którym dostępna jest siła napędowa obu silników.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 504 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 330 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP