Sprzedaż Forda Focusa ST podwoiła się od początku roku, czyli od czasu wprowadzenia na rynek nowego modelu z rozszerzoną gamą silnikową, obejmującą wersję benzynową i wysokoprężną. W pierwszych dziesięciu miesiącach roku zamówiono 10 tys. egz. usportowionej odmiany Focusa.
Ford dodatkowo rozszerza gamę modelu ST z silnikiem wysokoprężnym o odmianę z 6-biegową, dwusprzęgłową przekładnią PowerShift, która oprócz zmiany przełożeń w trybie automatycznym daje również możliwość ręcznego operowania w trybie manualnym za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy.
Nowy Ford Focus ST Diesel PowerShift to najszybszy Ford z silnikiem wysokoprężnym w historii firmy - przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa wg deklaracji 7,7 sekundy, czyli o 0,4 sekundy krócej, niż w wersji z manualną skrzynią biegów. Emisja CO2 ma wynosić 119 g/km, a śr.zużycie paliwa - 4,6 l/100km.
Kierowca może też wybrać program Sport poprzez ustawienie drążka przekładni w położeniu S. Komputer sterujący aktywuje wówczas bardziej dynamiczny tryb jazdy, zmieniając bieg na wyższy przy wyższych obrotach silnika i redukując biegi podczas hamowania, aby zapewnić lepszą kontrolę nad zachowaniem samochodu.
źródło: Ford
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Najszybszy diesel w historii Forda