W modelach roku 2011 Saab wprowadza udoskonalenia układu napędowego - jednostkę wysokoprężną o emisji C02 na poziomie 119 g/km w Saabie 9-3 oraz szerszą gamę silników do nowego 9-5 Sedan.
Dla gamy Saab 9 wiodąca w swojej klasie jednostka TTiD emituje 119g dwutlenku węgla na kilometr przy średnim spalaniu 4,5 l/100km w cyklu mieszanym. Pod względem poziomu emisji C02 w przeliczeniu na jednostkę mocy, silnik TTiD 180 KM zapewnia najbardziej efektywne działanie w tym segmencie. Do oferty wprowadzono mocniejsze silniki wysokoprężne o pojemności 1.9 l, wszystkie z podwójnym układem turbodoładowania. Nowy 130 KM TTiD zastępuje poprzednika o mocy 120 KM, 160 KM TTiD zastępuje TiD o mocy 150 KM. Nadal dostępny jest najmocniejszy wariant TTiD: 180 KM/400 Nm. Producent zapewnia, że uzyskano średnio 10% redukcję emisji C02 we wszystkich modelach benzynowych i dieslach. Wprowadzono nowy system oznakowania wersji silnikowej z tyłu nadwozia, pasujący do formatu oznakowania Nowego Saaba 9-5 Sedan.
W przypadku Saaba 9-5 Sedan gama jednostek napędowych została rozszerzona o 3 nowe silniki:
- wysokoprężny 2.0 TTiD 190 KM z układem XWD lub napędem na przednią oś. To pierwszy diesel marki przekazujący moment obrotowy na wszystkie koła. Saab 9-5 może miec również jednostkę 2.0 TiD 160 KM napędzającą koła przednie;
- zoptymalizowany 180KM silnik benzynowy 1.6 Turbo, generujący 112 KM z litra pojemności skokowej;
- turbodoładowana jednostka 2.0 BioPower może być zasilana benzyną i ekologicznym bioetanolem E85 (85% bioetanolu i 15% benzyny) w dowolnych proporcjach.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Najważniejsze zmiany w produktach Saaba na rok 2011