PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Napędy samochodowe najbliższej przyszłości wg Boscha

Autor: wnp.pl (AG)
19-06-2013 14:50
Napędy samochodowe najbliższej przyszłości wg Boscha
fot. Bosch

Rolf Bulander, prezes działu branżowego Bosch Gasoline Systems oraz Markus Heyn, szef Bosch Diesel Systems, wskazywali ostatnio na perspektywy rozwoju samochodowych układów napędowych w kontekście zaostrzonych europejskich wymagań w zakresie emisji spalin i zużycia paliwa.

Unia Europejska skonkretyzowała cele emisyjne dla flot na rok 2020. Oficjalne propozycje komisji to: 95 g CO2 na kilometr. Za 2 lata - w roku 2015 - floty pojazdów będą mogły emitować średnio zaledwie 130 g CO2/km. Nawet jeśli inne regiony gospodarcze, takie jak USA i Chiny również uchwaliły reglamentacje w redukcji emisji CO2 - cel UE przewidziany do realizacji w roku 2020 pozostaje najbardziej restrykcyjnym z limitów.
Dział branżowy Bosch Technika Motoryzacyjna zamierza wesprzeć przygotowanie pojazdów wszystkich klas do spełnienia norm obowiązujących w przyszłości. - Dalsza optymalizacja zużycia paliwa jest możliwa, jednak przy znaczących dodatkowych nakładach, twierdzą przedstawiciele Boscha.

To, czy klienci w przyszłości będą jeździć samochodami z silnikami spalinowymi czy elektrycznymi, w dużym stopniu jest uzależnione od konstrukcji pojazdu. W przypadku małych aut wystarczy optymalizacja pracy silnika. Udoskonalona technologia wtrysku, turbodoładowanie i downsizing łączą niski koszt z wysoką efektywnością, zapewnia Bosch.

Także w przypadku napędów w samochodach klasy średniej firma pracuje nad technologią umożliwiającą redukcję emisji i wzrost efektywności silników, które pomimo optymalizacji nadal będą opłacalnymi rozwiązaniami. Potencjałem jest doskonalenie dotychczas oferowanych komponentów oraz wprowadzanie nowych elementów, które umożliwią dalszą optymalizację procesu spalania. Prezesi Bulander i Heyn zapewniajaą, że firma pracuje nad nowymi systemami, które umożliwiają m.in. efektywne odzyskiwanie energii hamowania oraz częściową elektryfikację układu przeniesienia napędu.

Jeżeli chodzi o technologię napędową w samochodach klasy wyższej szefowie "silnikowych" działów Bosch wskazują, że trzeba zmobilizować większe środki, aby osiągnąć cele w zakresie emisji CO2. Bosch projektuje efektywne układy hybrydowe typu Plug-In, które pozwalają pokonywać z napędem czysto elektrycznym odcinki o długości do 60 km. Także w ten sposób można osiągnąć w przypadku klasy SUV niższą emisję CO2. Układy takie powodują wprawdzie wzrost kosztów, ale przynoszą dodatkowe korzyści. Układy hybrydowe Plug-In podnoszą wartość samochodów segmentu premium. Samochód z napędem hybrydowym porusza się w trybie elektrycznym prawie bezszelestnie, a przy tym ma zasięg pojazdu z silnikiem spalinowym. Moment obrotowy, generowany przez dodatkowy silnik elektryczny, zapewnia większą dynamikę jazdy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 982 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 502 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP