PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Następca Yeti będzie z Alaski

Autor: wnp.pl (PIM)
30-04-2017 17:06
Następca Yeti będzie z Alaski
Fot. mat. pras. Skoda

Chcąc być dokładnym trzeba napisać, że z Wolfsburga, bo nowa Škoda będzie zbudowana na płycie MQB, a więc tej samej co Seat Ateca i nowa generacja Volkswagena Tiguana. Škoda Karoq pojawi się na rynku w ostatnim kwartale 2017 roku.

Do niemieckich części nazwy użyczyła, jak przy poprzednim SUV Škody społeczność z Wyspy Kodiak. W języku zamieszkujących ją tubylców z plemienia Alutiiq na "samochód" mówi się "kaa'raq". Pojęcia "ruq" używa się natomiast dla "strzały", symbolu, który jednocześnie stanowi główny element logo marki Škoda. Nazwa kompaktowego SUV-a Škoda Karoq powstała z połączenia tych dwóch słów.
Karoq to zbudowany od podstaw, kompaktowy SUV, który mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Powiększenie wymiarów miało korzystny wpływ na ilość miejsca wszystkich pasażerów w kabinie – przestrzeń na nogi wydłużyła się do 68 mm. Długi rozstaw osi, wynoszący 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła) zwiększa także stabilność prowadzenia.

W technologii LED wykonano zarówno przednie i tylne światła, jak i oświetlenie wnętrza, nadając jej wyjątkowy charakter. Kierowca modelu Karoq może – po raz pierwszy w historii tej marki – zindywidualizować wygląd zegarów deski rozdzielczej dzięki zastosowaniu cyfrowego zestawu wskaźników z personalizacją ustawień.

Systemy informacyjno-rozrywkowe oparte są na drugiej generacji modułu infotainment Grupy Volkswagen, co gwarantuje im dostęp do wszystkich nowoczesnych funkcji, interfejsów i pojemnościowych ekranów dotykowych. O bezpieczeństwo dba wiele systemów z gamy Volkswagena, między innymi poprawiających komfort asystentów parkowania, utrzymywania pasa ruchu i jazdy w korku. O bezpieczeństwo dbają systemy monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, Front Assist z predykcyjną ochroną pieszych oraz asystent hamujący w przypadku zasłabnięcia kierowcy - Emergency Assist.

Najnowocześniejsza technologia przejawia się także w nowej gamie jednostek napędowych. Składa się na nią pięć wariantów – dwa benzynowe i trzy wysokoprężne. Obydwie benzynowe i dwa wysokoprężne dołączają do gamy wraz z premierą tego modelu. Motory o pojemności 1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 litrów generują moc od 115 do 190 KM. Wszystkie są turbodoładowane i posiadają wtrysk bezpośredni, wyposażone są także w technologie start-stop i odzyskiwania energii z hamowania. Cechują się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i spełniają normy emisji spalin Euro 6. Nowa jednostka 1.5 TSI wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów podczas jazdy z mniejszym obciążeniem. Za wyjątkiem najmocniejszego wariantu wysokoprężnego oferowany jest wybór pomiędzy sześciobiegową skrzynią ręczną i siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 2.0 TDI 190 KM standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię DSG. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


28 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 765 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP