Nawet co trzecia sprzedawana Toyota w Europie to hybryda

Toyota Motor Europe opublikowała wyniki sprzedaży marek Toyota i Lexus w 2014r. Łącznie firma sprzedała w Europie 888 tys. samochodów, czyli o 39 tys. egz. więcej niż rok wcześniej, przekraczając zakładany plan sprzedaży 865 tys. aut.

Udział firmy w europejskim rynku motoryzacyjnym wyniósł 4,8%. Toyota odnotowała wzrosty zarówno w krajach Europy Zachodniej (+4,2%), Środkowej (+20%), jak i Wschodniej (+2,8%).

Sprzedaż samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa w Europie wzrosła w 2014 roku do 178 tys., co odpowiada ,20% całkowitej sprzedaży TME. W krajach Europy Zachodniej odsetek ten wynosi 33%. Łącznie od 2000 r., kiedy w Europie debiutował model Prius, TME sprzedała na Starym Kontynencie 840 tys. pojazdów hybrydowych.

Szczególnym powodzeniem wśród europejskich klientów cieszą się hybrydowy Yaris i Auris. W kompaktowym Aurisie, udział wersji hybrydowej w całkowitej sprzedaży modelu w Europie, wyniósł w 2014 r. 50%.

W 2014 r. Toyota wprowadziła na rynek zupełnie nowe AYGO w segmencie A, oraz gruntownie zmodernizowanego Yarisa w segmencie B. AYGO, pomimo debiutu w połowie roku, odnotowało wzrost sprzedaży o 9%; Yaris miał z kolei 17% wzrost sprzedaży wersji hybrydowej.

Sprzedaż Aurisa wzrosła w Europie o 7,5%, do poziomu 142,1 tys. egz. Większy wzrost (22%), odnotowała Corolla (83,3 tys. egz.). Rośnie sprzedaż modelu RAV4, który po raz pierwszy od 2007 r. przekroczył granicę 100 tys. sprzedanych egzemplarzy (101,1 tys.).

źródło: Toyota

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nawet co trzecia sprzedawana Toyota w Europie to hybryda

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!