Wieloletnia współpraca między firmami: NGK i Peugeot Sport zaowocowała kilkoma zwycięstwami w World Rally Championships, zwłaszcza przy użyciu samochodów z grup 206 i 307, dzięki czemu firma Peugeot pozostawiła wyraźny ślad w historii sportów motorowych.
Firma NGK wykorzystała cały swój know-how w stworzenie świecy, która miałaby sprostać powyższym wymaganiom producenta, a jednocześnie zapewnić emisję spalin nie wyższą niż 139 g CO2 na km.
Wybraną przez producenta samochodów świecą zapłonową jest konstrukcja z długim i cienkim gwintem M12, cienką elektroda środkową o średnicy 0,6 mm z irydowym wierzchołkiem oraz platynową płytką na elektrodzie masy.
Dzięki zastosowaniu metali szlachetnych odległość między elektrodami ma być stała podczas całych 30 tys. km użytkowania świecy, gwarantując niezawodny zapłon nawet w momentach największych przeciążeń.
Oprócz świec zapłonowych do modelu 2008 firma NGK dostarcza na pierwszy montaż także sondy lambda. Binarna sonda pozwala 3-cylindrowemu, 1.2 l silnikowi na optymalne wykorzystywanie mieszanki powietrzno-paliwowej i optymalne spalanie przy minimalnej emisji szkodliwych substancji.
źródło:
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: NGK dla Peugeota 208 GTI i 2008