XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Nie ogłaszajmy końca motokryzysu w Europie

Nie ogłaszajmy końca motokryzysu w Europie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nawet biorąc pod uwagę radosne wieści firm wyliczających swoje zyski koniec kryzysu w motoryzacji dostrzegalny jest przede wszystkim poza Europą, pisze Wyborcza.biz.

Zadowolenia nie kryją np. menedżerowie Hondy informując o 3,2 mld USD czystego zysku co stanowi aż 36 razy więcej niż przed rokiem. Koncern podniósł też o 1/3 prognozę zysku w obecnym roku obrotowym - do 5 mld USD. W ostatnim kwartale największy zysk w swojej historii zanotował także Hyundai - 1,2 mld USD (+71% rr), pisze GW.

Wyborcza. biz przytacza też czwartkowe wysokie notowania Volkswagena spowodowane informacją, że w II kwartale koncern zarobił na czysto 1,25 mld euro - cztery razy więcej niż przed rokiem i niemal dwa razy więcej od prognozy analityków. Przyrost zysków ze sprzedaży aut VW za półrocze wyniósł 2,8 mld euro (+1,6 mld euro).

Renault ogłosiło, że pierwszą połowę roku zakończyło z czystym zyskiem 780 mln euro, podczas gdy przed rokiem koncern był pod kreską na 2,7 mld euro. Podobnie u Daimlera, który w ostatnim kwartale wypracował 1,3 mld euro zysku netto, podczas gdy przed rokiem miał 1,06 mld euro strat. Daimler zapowiada 6 mld euro zysków.

Wyborcza.biz pisze o światełku w tunelu widzianym przez dołujących ostatnio producentów aut ciężarowych. Kwartalny zysk ogłosił MAN, a Scania miała rekordowe 17% marży zysku operacyjnego.

Wyborcza.biz chłodzi jednak emocje przytaczając opinię Andre Lacroix z międzynarodowej firmy dealerskiej Inchcape: - Wychodzenie z kryzysu nie dokonuje się równomiernie. Obserwujemy bardzo mocne odbicie w regionie Azji-Pacyfiku i, ogólnie rzecz biorąc, na wschodzących rynkach, a jednocześnie bardziej umiarkowany wzrost na rynkach dojrzałych.

I faktycznie, najbardziej tłuste zyski mają gracze na rynkach Chin, Brazylii i Indii. Z kolei nioepokój budzi sytuacja w Europie gdzie skończyły się "premie wrakowe", które w ub.r. pozwoliły sprzedać w Unii Europejskiej 14,5 mln aut. Efekt braku premii jest juz widoczny - w pierwszej połowie roku sprzedaż aut w UE spadła o 1/10.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nie ogłaszajmy końca motokryzysu w Europie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!