W kwietniu liczba nowych aut osobowych zarejestrowanych w Niemczech była mniejsza - licząc rok do roku - o 31,7% (259 414 szt.), podaje Instytut Samar. Tym sposobem widać wyraźnie jak wielkie znaczenie dla rozwoju rynku u naszych zachodnich miała tzw. premia wrakowa - kampania której już nie ma. Niezaleznie od tego kwietniowa tegoroczna sprzedaż była niższa od wyniku za marzec o 11,9%.
Podobnie w rozliczeniu kwartalnym: Volkswagen: 213 719 szt. (-12,3%), BMW/MINI: 82 179 (+3,1%), Mercedes-Benz: 80 500 (-6,9%).
Na innych największych rynkach motoryzacyjnych Europy kwiecień też wypadł różnie: Francja: 190 986 szt. (+1,9%), Hiszpania: 93 637 (+39,3%), Włochy: 159 971 (-15,6%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Niemcy i największe motorynki Europy: tu plus, tam minus