Niemiecki minister pyta koncerny o działania ws. Dieselgate

Niemiecki minister pyta koncerny o działania ws. Dieselgate
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Niemiecki minister transportu Andreas Scheuer wezwał koncerny motoryzacyjne do udzielenia informacji o planach działań, które do końca roku mają zaowocować aktualizacją oprogramowania w samochodach napędzanych silnikami dieslowskimi.

  • Celem aktualizacji oprogramowania ma być zmniejszenie przez diesle emisji szkodliwych substancji do atmosfery - poinformowała w piątek agencja Reutera.
  • - Będę naciskał aby do końca roku aktualizacje objęły 5,3 mln samochodów - powiedział Scheuer w wywiadzie udzielonym gazecie "Suddeutsche Zeitung".
  • - Jesteśmy na końcowym etapie prac z 2,5 mln samochodów Volkswagena, których również dotyczy ta sprawa. Poinformowałem inne firmy motoryzacyjne o konieczności przedstawienia przez nie planów działań, jakie zamierzają podjąć na rzecz rozwiązania tej kwestii - dodał minister.

Przemysł motoryzacyjny w Niemczech obecnie stanowi największą część europejskiej gospodarki, dając zatrudnienie około 800 tys. pracowników. Od 2015 roku boryka się on ze sporymi problemami, które spowodowało m.in. ujawnienie praktyki zaniżania odczytów dotyczących emisji zanieczyszczeń przez napędzane Dieslem samochody Volkswagena produkowane na rynek amerykański.

Niemcy zobowiązały się do aktualizacji oprogramowania w 5,3 mln samochodów z silnikami Diesla do końca tego roku, co ma przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń trafiających do atmosfery o 30 proc.

- Czas się kończy, będę jednak trzymał firmy motoryzacyjne za słowo - dodał niemiecki minister transportu.

Scheuer zaznaczył także, że sprzeciwiał się objęciem pojazdów z silnikami dieslowskimi zakazami, a także że pojawiły się przesłanki natury technicznej, prawnej i finansowej, które stanowiły mocne argumenty przeciwko kosztownym wymianom części w samochodach objętych problemem.

Kwestia emisji zanieczyszczeń do atmosfery przez auta z silnikami Diesla osiągnęła punkt zwrotny w lutym, kiedy niemiecki sąd zezwolił na wprowadzanie przez władze lokalne w Niemczech zakazów poruszania się w miastach dla diesli emitujących duże ilości szkodliwych substancji. Według ekspertów, wprowadzenie zakazów może zmniejszyć wartość 15 mln obecnie używanych samochodów z silnikami Diesla na rynku wtórnym w Niemczech, który jest największym rynkiem motoryzacyjnym w Europie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Niemiecki minister pyta koncerny o działania ws. Dieselgate

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!